حجم بارش‌های کشور 11.7 میلی متر رسید/ بیشترین بارش در حوضه‌های آبریز

بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، با گذشت 50 روز از سال آبی جدید یعنی از ابتدای مهرماه سال جاری تا پایان روز جمعه 19 آبان ماه جاری، متوسط بارش‌های کشور به 11.7 میلی‌متر رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، با گذشت 50 روز از سال آبی جدید یعنی از ابتدای مهرماه سال جاری تا پایان روز جمعه 19 آبان ماه جاری، متوسط بارش‌های کشور به 11.7 میلی‌متر رسید.
بر اساس این گزارش، این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته (12 میلی‌متر) 8 درصد و در مقایسه با متوسط بلندمدت (21 میلی‌متر) 48 درصد کاهش داشته است.

بر همین اساس، بیشترین بارش‌ها در حوضه‌های آبریز اصلی، دریای خزر با 82 میلی‌متر، دریاچه ارومیه با 21 میلی‌متر، خلیج فارس و دریای عمان، فلات مرکزی و قره قوم با 2 میلی‌متر به ثبت رسیده است.

حوضه آبریز اصلی مرزی شرق در مدت زمان مذکور فاقد هر نوع بارش بوده است.

این گزارش می‌افزاید: ایستگاه رامسر- صفارود در استان مازندران شاهد حداکثر بارندگی به میزان 578 میلی‌متربوده و برای ایستگاه‌های آباده تشک در استان فارس، باغستان تربت جام در استان خراسان رضوی، بترک در استان خراسان جنوبی و اهواز در استان خوزستان حداقل بارندگی به میزان صفر گزارش شده است.

گفتنی است، حجم بارش‌های اول مهر تا 19 آبان‌ماه جاری، معادل 19 میلیارد و 128 میلیون مترمکعب بوده است.

402

کد خبر: 868914

وب گردی

وب گردی