بیش از 55 درصد از پرسنل وزارت بهداشت، زن هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: بیش از 55 درصد از پرسنل وزارت بهداشت، زن هستند که 73 درصد از آنها در رسته بهداشتی و درمانی، حدود 11 درصد اعضای هیات علمی، بیش از 10 درصد از آنها در رسته اداری و مالی و حدود 4 درصد در رسته آموزشی و فرهنگی فعالیت دارند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید علی صدرالسادات در نشست مشترک وزیر بهداشت و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 11 هزار و 851 پست مدیریتی دارای تصدی در وزارت بهداشت وجود دارد که تصدی 7 هزار و 191 پست مدیریتی در وزارت بهداشت با مردان و تصدی 4 هزار و 660 نفر، با زنان است.
وی تصریح کرد: 61 درصد از پست های مدیرتی در وزارت بهداشت مربوط به مردان و 39 درصد دیگر مربوط به زنان است و 9 درصد بالاتر از آن چیزی هستیم که به عنوان نُرم در شورای عالی اداری تعیین شده بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به توزیع زنان در سطوح مدیریتی وزارت بهداشت، گفت: 38 درصد از زنان در پست های مدیریتی در وزارت بهداشت، مدیران پایه، 39 درصد از آنها مدیران عملیاتی و 23 درصد دیگر مدیران میانی هستند.
دکتر صدرالسادات اظهار داشت: در دولت دوازدهم یکی از معاونین وزارت بهداشت و یکی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور و سه نفر از مشاوران وزیر بهداشت از میان زنان انتخاب شدند همچنین علاوه بر این، سه هزار و 112 نفر از روسای ادارات مختلف در وزارت بهداشت، 9 نفر از روسای بیمارستانهای دانشگاهی، 21 نفر از روسای مراکز تحقیقاتی، 44 نفر از روسای دانشکده ها، 272 نفر از روسای گروه های آموزشی و 83 نفر از معاونین ادارات و 121 نفر از معاونین دانشکده ها در وزارت بهداشت، زن هستند.

701

کد خبر: 868932

وب گردی

وب گردی