آمار روادید صادرشده برای اتباع ایرانی و خارجی شرکت کننده در مراسم اربعین

رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه اظهار کرد: در اربعین سال جاری دو میلیون و 352 هزار و 309 روادید صادر شد که از این تعداد ، دو میلیون و 239 هزار و 624 روادید برای اتباع ایرانی و 112 هزار و 685 روادید برای اتباع خارجی مقیم ایران صادر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی کریمی با بیان اینکه 98 درصد اتباع خارجی مقیم ایران که برای آنها روادید جهت شرکت در مراسم اربعین صادر شد، افغانستانی هستند، افزود: سه هزار و 700 عراقی مقیم ایران نیز با استفاده از سند مسافرتی برای شرکت در مراسم اربعین راهی این کشور شدند.

این مقام مسئول در وزارت خارجه با بیان اینکه تا روز گذشته 1603 برگه عبور برای اتباع ایرانی که گذرنامه و مدارک خود را در عراق گم کرده بودند، صادر شده است، افزود: همچنین برای 1600 تبعه خارجی که برای بازگشت به کشورشان احتیاج بود از ایران عبور کنند و روادیدی که برایشان صادر شده بود یک طرفه بود روادید عبور از ایران صادر شد.

وی همچنین خطاب به کسانی که گذرنامه خود را در داخل و یا خارج از کشور گم می‌کنند، گفت: حتما در اسرع وقت به نمایندگی پلیس و یا کنسولگری یا سفارت ایران مراجعه کنند و گزارش مفقود شدن گذرنامه خود را بدهند تا خدای نکرده گذرنامه آنها مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 868957

وب گردی

وب گردی