بازداشت نخست‌وزیر لبنان در عربستان مصداق گروگانگیری سعودی‌هاست

کارشناس مسائل منطقه اقدام اخیر رژیم سعودی را مصداق گروگانگیری و آدم ربایی بین‌المللی دانست و گفت: از مقدمات کار برمی‌آید که سعودی آماده حمله گسترده به لبنان با ایجاد تزلزل در ساختار دفاعی و امنیتی این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تحمیل استعفا به سعد حریری نخست‌وزیر قانونی لبنان از سوی رژیم سعودی، اظهار داشت: باگذشت چند روز از استعفای اجباری سعد حریری ابعاد جدیدی از این مسئله بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده که نشان می‌دهد او با نقشه از پیش تهیه‌شده به ریاض احضار و مجبور به استعفا شده است.

کنعانی‌مقدم این اقدام رژیم سعودی را دخالت در امور داخلی لبنان ارزیابی کرد و افزود: سعودی‌ها بر اساس تفکر قبیله‌ای و توحش در سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی رفتار می‌کنند و از مقدمات کار برمی‌آید که عربستان آماده حمله گسترده به لبنان با ایجاد تزلزل در ساختار دفاعی و امنیتی لبنان است.

این کارشناس مسائل منطقه در همین زمینه به فراخوان سفرای سعودی در لبنان توسط این رژیم اشاره کرد و گفت: ما درگذشته شاهد این بودیم که اسرائیل به خواست سعودی‌ها به لبنان حمله کرد و در حال حاضر نیز با توجه به شکست محور سعودی و صهیونیستی در سوریه و عراق آن‌ها در تدارک ماجراجویی جدیدی در منطقه هستند.

وی اقدام اخیر رژیم سعودی را مصداق گروگان‌گیری و آدم‌ربایی بین‌المللی عنوان کرد و تأکید کرد: رژیم عربستان محکوم‌به آدم‌ربایی است و هیچ شکی در این موضوع وجود ندارد.

منبع:فارس

کد خبر: 868976

وب گردی

وب گردی