نگران وضعیت خانم "قدس کنی" در زندان استرالیا هستیم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمریکا باید استرداد خانم "قدس کنی" را پس بگیرد و وی را به میهن خود بازگرداند.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه درباره آخرین وضعیت «نگار قدس کنی» شهروند ایرانی محبوس در استرالیا، اظهار کرد: از نخستین روزهایی که این تراژدی اتفاق افتاد، وزارت خارجه با تمام توان در سطوح مختلف از وزیر خارجه تا مقامات سفارتخانه ایران در کانبرا پیگیر این موضوع بودند و حتی مسئولان وزارت خارجه با سفارت استرالیا در تهران تماس‌های خود را برای حل این مسئله ادامه می دهند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: متاسفانه این داستان غم‌انگیز باز هم به سیاست‌های ناروا و غلط ایالات متحده آمریکا برمی‌گردد که با اتهام‌های بی‌اساس، برخی از شهروندان ایرانی را به بهانه اینکه تحریم را نادیده گرفتند و در یک مناسبت‌هایی با دولت، موسسات یا مرم ایران همکاری داشتند، در اقصی نقاط جهان مورد پیگرد قانونی قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خانم کنی در زندان استرالیاست و در وضعیت نه چندان مطلوبی قرار دارد و ما تا حد زیادی نگران وضعیت وی هستیم و در یکی دو هفته گذشته به تلاش‌های خودمان افزودیم و سعی کردیم دولت استرالیا را مجاب کنیم که در مذاکراتی که می‌تواند با آمریکا داشته باشد، مانع از این استرداد شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا باید این استرداد را پس بگیرد و اجازه دهد، خانم کنی که باردار است از زندان آزاد شود و به میهن خود بازگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 869004

وب گردی

وب گردی