ارائه خدمت دوبالگردامدادی به زائران پیاده

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: به منظور ارائه خدمات به زائران پیاده امام هشتم (ع)دو بالگرد امدادی در جاده های خراسان رضوی مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسماعیل بهمن آبادی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از تمامی ظرفیت های خود اعم از ایجاد پایگاه های درمانی و آمبولانس های همراه برای ارائه خدمات درمانی به زائران پیاده امام هشتم (ع) استفاده کرده است.

وی افزود: تا کنون حدود یادهپنج هزار و ۹۰۰ زائر پیاده از شهر های خوشاب، سبزوار، گناباد، تایباد و جوین حرکت خود را به سمت مشهد آغاز کرده اند و امروز نیز زائران پیاده امام هشتم (ع) از فاروج به مقصد مشهد راه افتاده اند. جمعیت هلال احمر در وضعیت آماده باش قرار گرفته و هم اکنون ۲۵ پایگاه امداد رسانی در جاده ها مستقر شده اند و در نظر داریم تا پایان ماه صفر این تعداد را به ۷۸ پایگاه افزایش دهیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: علاوه بر ۳۹ دستگاه آمبولانس استان، ۲۳ آمبولانس نیز از شهرستان های مختلف درخواست کردیم. فردا نیز افتتاحیه آمبولانس های میهمان را داریم .

وی ادامه داد: نکته مهم این است که آمبولانس ها همراه زائران حرکت می کنند و خدمات درمانی را در هر زمانی ارائه می دهند. آمادگی های لازم برای انتقال به موقع زائران به مراکز درمانی نیز فراهم شده است که خوشبختانه تا کنون هیچ یک از زائران به مراکز درمانی اعزام نشده و کمک های امدادی در پانسمان پاها و کمک های سرپایی خلاصه شده اند.

بهمن آبادی با اشاره به وجود یک فروند بالگرد برای ارائه خدمات درمانی به زائران ابراز کرد: علاوه بر این ها یک فروند بالگرد کمکی از روز دوشنبه به منظور تسهیل ارائه خدمات درمانی به زائران اضافه و یک اتوبوس آمبولانس نیز از تهران به مجموعه آمبولانس ها افزوده خواهد شد.

وی گفت: پایگاه های امداد رسانی ما در مکان هایی که زائران شب مانی دارند مستقر شده اند و آمبولانس ها نیز همراه زائران حرکت می کنند. در مجموعه هلال احمر هزار و ۱۷۶ پزشک، داوطلب و مجموعا پرسنل در حال خدمت رسانی و فعالیت برای فراهم آوردن سفری آرام برای زائران هستند.

منبع:مهر

902/900

کد خبر: 869017

وب گردی

وب گردی