ساخت دستگاه آشکارساز انشعاب غیرمجاز برق توسط متخصصان ایرانی

دستگاه آشکارساز انشعاب برداشت غیرمجاز از کابل سرویس مشترکان فشار ضعیف بر مبنای نیازهای موجود توسط متخصصان ایرانی در شرکت توزیع برق آذربایجان غربی طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت توانیر، حسن بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ضمن اعلام این خبر گفت: این دستگاه قابلیت شناسایی انواع کابلها و در شرایط محیطی متفاوت از جمله دفن شده در زمین و در زیر مصالح مختلف از جمله گچ، آجر و بتن ... را دارد.
او افزود: سنسور بهبود یافته دستگاه امکان مکان یابی انشعاب با خطای بسیار کم را امکانپذیر می سازد. این دستگاه پس از شبیه سازی های الکترومغناطیسی دقیق در محیط های نرم افزاری به دقت مطالعه شده و پس از طی مراحل طراحی، ساخت مدارات الکترونیکی، ساخت نمونه آزمایشگاهی و ساخت نمونه نهایی به اتمام رسیده است.
حسن بکلو ادامه داد: عدم امکان رویت و بازرسی صحیح از لوازم اندازه گیری 12 درصد از مشترکان، پوشیدگی و عدم دسترسی به کابل سرویس و همچنین عدم امکان کشف و اصلاح 2800 مورد دستکاری کابل سرویس، معادل 0.8درصد از کل مشترکان ارومیه بعلت پوشیدگی و عدم دسترسی به کابل سرویس (معادل 1.5% تلفات) و ... را می توان به عنوان ضرورتهای طراحی و ساخت دستگاه آشکارساز انشعاب غیرمجاز و مسیریاب کابل اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی تصریح کرد: این دستگاه قابلیت های پیدا کردن مسیر کابل و کابل انشعاب غیرمجاز با دقت بسیار بالا در حالت بدون برق و برقدار، شناسایی انشعاب غیرمجاز از کابل سرویس مشترکان فشار ضعیف در هر دوحالت انشعاب غیر مجاز با بار و بدون بار با دقت بالا، شناسایی کابل زیر انواع مصالح ساختمانی (دیوارهای گچی، آجری و ....)، شناسایی کابل دفن شده در زمین تا عمق 40 سانتی متر با دقت بالا، دارای دستگاه فرستنده تولید سیگنال با قابلیت تنظیم و تغییر فرکانس و توان خروجی، گیرنده با حساسیت متغیر و قابل تنظیم، دارای صفحه نمایش نشاندهنده درصد سیگنال دریافتی توسط گیرنده، LED نشاندهنده قدرت سیگنال دریافتی، آلارم صوتی با چند سطح مختلف، سنسور الکترومغناطیسی بهبود یافته با دقت بالا در مکان یابی و ... را دارا است. 

402

کد خبر: 869030

وب گردی

وب گردی