حفظ سهمیه اوپک شاه‌کلید تقویت بازار نفت/ رونق صادرات فرآورده‌های نفتی با بازگشایی مرز باشماق و پرویزخان

ﻋﻀﻮ ارشد هیات ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺍﺗﺤﺎﺩﯾﻪ ﺻﺎﺩﺭﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻓﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﻧﻔﺖ ﻭ ﮔﺎﺯ ﻭ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ با اشاره به تنش های موجود در منطقه به ویژه عراق گفت: متاسفانه در اتفاقات اخیر بخشی از بازار اعضای اتحادیه صادرکنندگان نفتی آسیب دیده است که امیدواریم با باز شدن مرز باشماق و پرویزخان بستر برای صادرات  انواع فرآورده نفتی هموارتر شود.

حمید حسینی ﻋﻀﻮ ارشد هیات ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺍﺗﺤﺎﺩﯾﻪ ﺻﺎﺩﺭﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻓﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﻧﻔﺖ ﻭ ﮔﺎﺯ ﻭ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص اینکه آیا اوپک سهم تولید نفت خود را کاهش خواهد داد گفت: اگر اوپک بتواند سقف فعلی تولید را حفظ کند و اعضای اوپک به آن پایبند باشند، به طور یقین می‌توان حفظ سهمیه فعلی بازار نفت را تقویت کرد.

حسینی در خصوص تنش های موجود در منطقه به ویژه عراق اظهار داشت: با توجه به اینکه اعضای اتحادیه فرآورده‌های نفتی اکثرا تولیدکننده هستند و بیشتر محصولات تولیدی خود را به دو بازار عراق و افغانستان صادر می‌کنند.

او ادامه داد: از آنجا که محصولات عراق معمولا دارای استاندارد یورو 3و4 است ما امکان صادرات به عراق را نداریم ولی برای اقلیم کردستان کالاهای تولیدی ما صادر می‌شود.

ﻋﻀﻮ ارشد هیات ﻣﺪﯾﺮﻩ ﺍﺗﺤﺎﺩﯾﻪ ﺻﺎﺩﺭﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻓﺮﺁﻭﺭﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﻧﻔﺖ ﻭ ﮔﺎﺯ ﻭ ﭘﺘﺮﻭﺷﯿﻤﯽ با بیان کرد روزانه در اقلیم کردستان 600 کامیون تردد می‌کند که از این تعداد حدود 100 تا200 کامیون مربوط به فرآورده‌های نفتی است و این امر نقش بسزایی در ایجاد اشتغالزایی داشته است.

حسینی با بیان اینکه امسال حدود 20 درصد ترانزیت افزایش پیدا کرده است اظهار کرد: این افزایش بیشتر بخاطر ارسال فرآورده ها نفتی به کردستان عراق بوده است. متاسفانه در اتفاقات اخیر بخشی از بازار اعضای اتحادیه صادرکنندگان نفتی آسیب دیده است و در این میان ترکیه به شدت تلاش می کند در بحث سوخت که قبلا حضور نداشته حضور پیدا کند. بنابراین از طریق ترانزیت 35 درصد افزایش صادرات داشته‌ایم امیدواریم با باز شدن مرز باشماق و پرویزخان بستر برای صادرات انواع فرآورده نفتی هموارتر شود.

402

کد خبر: 869105

وب گردی

وب گردی