حمایت از کتاب فروشی ها به طورجدی  دنبال می شود

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران همزمان با اولین روز از برگزاری هفته کتاب و در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمانشاه گفت: حمایت از کتاب فروشی ها به طورجدی در نمایشگاه های کتاب استانی دنبال می شود.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، امیر مسعود شهرام نیا در این مراسم گفت: استان کرمانشاه از جمله استان های پیشتاز در حوزه کتاب و کتاب خوانی است و همواره حضور ناشران برای شرکت در نمایشگاهی که در این استان برگزار می شود به صورت جدی دنبال می شود. به طوری که برای حضور در این نمایشگاه حدود 820 ناشر ثبت نام داشتند و به علت محدودیت های موجود تنها توانستیم پذیرای حضور 409 ناشر باشیم.

وی در ادامه گفت: بر اساس آمارموجود، نمایشگاه برگزار شده در این استان در سال قبل رقمی معادل یک میلیارد و 500 میلیون تومان فروش داشته است. امیدواریم این رقم در سال جاری افزایش داشته و کمکی به اقتصاد نشرکشورمان کند.

شهرام نیا با اشاره به تعداد کتاب های عرضه شده در نمایشگاه گفت: بیش از 50 هزار عنوان کتاب در 210 غرفه در سیزدهمین دوره نمایشگاه کرمانشاه به نمایش در آمده است و برای آسایش و رفاه حال بازدید کنندگان سیستم اطلاع رسانی را به دو شکل، از طریق سایت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و طراحی نرم افزار جستجوی کتاب در نظر گرفته ایم. بخش فروش متمرکز این نمایشگاه کتاب‌هایی از 45 ناشر را به نمایش درمی‌آورد و 11 کتاب‌فروشی منتخب شهر کرمانشاه نیز همراه نمایشگاه هستند و تا دو هفته بعد از برگزاری نمایشگاه بن‌های توزیعی در این کتاب‌فروشی‌ها اعتبار خواهد داشت.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در ادامه گفت: خوشحالیم که در اولین روز برگزاری هفته کتاب شاهد افتتاح نمایشگاه کتاب در این استان هستیم. برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی بهانه برای توجه بیشتر به کتاب و کتاب خوانی است. برگزاری برنامه های جنبی با حضور نویسندگان، شاعران برتر کشوری و حضور استاد کزازی بر غنای این برنامه ها افزوده است و باعث شده تا یک جشنواره فرهنگی در استان برگزار شود.

مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمانشاه عصر امروز شنبه 20 آبان ماه با حضور شاه حسینی معاون سیاسی امنیتی استاندار، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا، نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام جعفریان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و جمعی از علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی این شهر واقع در پارک شاهد برگزار شد.

سیزدهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه 20 تا 25 آبان ماه از ساعت 9 تا 12 و 15 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

502

کد خبر: 869145

وب گردی

وب گردی