کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما/ افزایش غلظت آلاینده‌ها

طی دوشنبه تا چهارشنبه 96/8/24 در شرق و شمال‌شرق کشور، دما بین 4 تا 8 درجه کاهش می‌یابد. از بعدازظهر دوشنبه تا روزهای پایانی هفته در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان گفت:روز یکشنبه 96/8/21 با حرکت این امواج به سمت شرق، بارش در استان‌های واقع در نیمه شرقی ، شامل استان‌های خراسانهای شمالی، رضوی، جنوبی، شرق یزد، شرق اصفهان، برخی نقاط استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان رخ خواهد داد.

وی بابیان این‌که در این روز، با نفوذ جریانات شمالی، ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی، تشدید بارش در استانهای ساحلی خزر، به ویژه مازندران و گلستان پیشبینی میشود، افزود: دریای خزر نیز مواج می باشد و بارش در خراسان شمالی، و ارتفاعات البرز در استان سمنان قابل ملاحظه و در ارتفاعات استانهای مازندران، گلستان، سمنان و تهران به صورت برف پیشبینی میشود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، روز دوشنبه 96/8/22 همچنان، ناپایداریها را در برخی نقاط خراسانهای شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان به صورت بارشباران، رعدوبرق و وزش باد پیشبینی نمود.

به گفته این مسوول، در روز یکشنبه وزش باد شدید در استانهای تهران، قم، البرز، قزوین ، مرکزی، سمنان، اصفهان و روز دوشنبه در نیمه شرقی کشور رخ خواهد داد که در برخی مناطق با گردوخاک همراه می‌باشد.

وظیفه با اشاره کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در شمالشرق و شرق کشور، تصریح نمود: از بعدازظهر دوشنبه تا روزهای پایانی هفته به سبب پایداری جو، با افزایش غلظتآلایندههای جوی در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور به ویژه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت مواجه می باشیم که سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی از بعدازظهر یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و روز سه‌شنبه دریای عمان را مواج اعلام نمود.

705

کد خبر: 869225

وب گردی

وب گردی