چی بخریم ؟چی نخریم ؟/ حکایت این روزهای بازار خودکار

در جیب جا می شود و با آن خطوطی روی کاغذ می کشند، در دست همه اشخاص جامعه است و مسئولان با آن بخشنامه های حمایت از تولید داخل را خط می زنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، این روزها در جیب یا کیف هر شخص در گوشه و کنار شهر یک خودکار یا خودنویس پیدا می شود که با آن امور روزمره خود مانند امضا کردن و پر کردن فرم و یادداشت برداری را انجام می دهد. در کنار آن مصرف خودکار با آغاز سال تحصیلی افزایش می یابد.البته موضوع وقتی جالب می شود که هر فرد با توجه به جیب خود برای خرید خودکار و خودنویس هزینه ای می پردازد.


*هزار تومان حداقل هزینه خرید یک خودکار

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ایسکانیوز برای خرید یک خودکار ساده باید حداقل نزدیک به هزار تومان هزینه کرد. بر این اساس در حال حاضر خودکار لکسی بسته به مدل آن از هزار و ۳۰۰ تومان به بالا قیمت دارد.

همچنین برای خرید خودکار فابرکاستل حداقل سه هزار تومان و برای خرید دو عدد خودکار پنتر باید دو هزار و ۲۵۰ تومان پرداخت.

در کنار آن برای خرید روان نویس زبرا سه هزار و ۳۰۰ تومان و برای تهیه روان نویس استدلر چهار هزار تومان و برای تهیه روان نویس فابر کاستل حداقل پنج هزار تومان پرداخت.

بر اساس این گزارش خودکار هشت رنگ پنتر به قیمت ۱۲ هزار تومان و بسته ۵۰ عددی خودکار لینک به قیمت ۳۵ هزار تومان و بسته چهار عددی خودکار بیک به قیمت چهار هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

بر اساس این گزارش این روزها دیگر تنها کارایی خودکار برای برخی افراد کافی نیست و برند و قیمت نیز از دیگر ویژگی های تاثیر گذار در خرید خودکار است.


بر این اساس خودنمایی خودکارها و روان نویس های چند صد هزار تومانی در ویترین مغازه ها تایید کننده این موضوع است.

این گزارش می افزاید، یک مدل از خودکار فوراور در بازار به قیمت ۲۵۹ هزار تومان و مدل دیگر آن ۷۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.
همچنین برای تهیه یک مدل از ست روان نویس و خودنویس یوروپن باید ۷۵۹ هزار تومان پرداخت .

در کنار آن یک مدل از خودنویس یورو پن به قیمت ۴۲۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

***خودکارهای میلیونی در دست افراد خاص

این گزارش می افزاید، اگر چه خرید یک خودکار با قیمت چند صد هزار تومان معادل حقوق یک کارگر است اما در زیر پوست این شهر بازار خودکارهای میلیونی داغ است. به طوریکه بسته به مدل خودکار و برند آن قیمت یک خودکار یا خودنویس بیش از یک میلیون تومان می شود.

بر این اساس در خودکار های موجود در بازار، روکش طلا یا نقره نیز در قیمت تاثیر گذار است .به طوریکه برای خرید یک خودکار با روکش نقره باید نزدیک به دو میلیون تومان هزینه کرد. همچنین برای تهیه ست روان نویس و خودنویس یوروپن با روکش طلا باید سه میلیون و ۸۴۰ هزار تومان پرداخت.

این در حالیست که برخی از فروشندگان کالاهای خاص و گران قیمت خود را برای مستری های خاص خود نگه داشته و آن را در ویترین قرار نمی دهند.

این گزارش می افزاید، اگر چه خودکار و خودنویس به عنوان یک هدیه نیز کاربرد دارد اما این سوال مطرح می شود که دریافت کنندگان این هدیه های لوکس چه کسانی هستند و موضوع وقتی جالب تر می شود که برای افراد عادی و قشر کارمند جامعه خودکاری معادل حقوق یک ماه آنها هدیه داده نمی شود، پس می توان گفت یکی ازگروه های مخاطب این خودکارها و خودنویس های لوکس مدیران ارشد هستند که با امضاهای میلیونی خود بخشنامه های حمایت از تولید داخلی را خط می زنند.

گزارشگر: فاطمه کامرانی

401

کد خبر: 869231

وب گردی

وب گردی