برپایی 2 هزار نمایشگاه کتاب در سراسر کشور

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته‌ کتاب 2هزار نمایشگاه کتاب در مدرسه‌های سراسر کشور برگزار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز از امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در ادامه‌ اجرای طرح «کانون مدرسه» و در قالب طرح حمایتی هفته کتاب، 950 عنوان از کتاب‌های کانون در هفته‌ کتاب طی نمایشگاه‌هایی به کودکان و نوجوانان عرضه می‌شود.

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع کانون در گفت‌وگویی عنوان کرد: «طی تفاهم نامه‌ای که در تابستان سال جاری به امضای معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون رسید، همکاری و تعامل برای گسترش کمی و کیفی خدمات آموزش غیرمستقیم از طریق فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی آغاز شد.»

جعفر عبدی افزود: «این برنامه‌ها به منظور رشد و بالندگی و توانمندسازی مخاطبان در قالب اجرای طرح «کانون مدرسه» با بهره‌مندی از ظرفیت سازمانی دو طرف اجرایی می‌شود. اجرای طرح کانون ‌مدرسه در مراکز فرهنگی هنری کانون و در مدارس در بازه زمانی سال تحصیلی برای پایه‌های دوم تا ششم، در قالب حضور مربیان و گروه‌های فرهنگی، ادبی، هنری و مراکز سیار روستایی و شهری در مدارس، فراهم ساختن زمینه آموزش شیوه‌های اثربخش و خلاقانه فعالیت با کودکان به معلمان و... برگزار می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این، اختصاص 35 درصد تخفیف خرید کتاب برای دانش‌آموزان و کتاب‌خانه‌های مدارس روستایی و عشایری و 25 درصد برای دانش‌آموزان و کتاب‌خانه‌های مدارس شهری در قالب نمایشگاه‌های مدارس بخشی از این طرح است.»

عبدی ادامه داد: «در راستای طرح کانون مدرسه از این هفته شاهد اجرای طرح حمایتی از هفته کتاب نیز هستیم. کانون علاوه بر حضور در این طرح قرار است حدود 2هزار نمایشگاه در 2 هزار مدرسه با کمک بخش خصوصی برگزار کند و این گامی در جهت حمایت و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در هفته یاد شده است.»

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع کانون ادامه داد: «تعداد عنوان‌های فعال کتاب‌های موجود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حدود 950 عنوان است که با محوریت کودکان و نوجوانان و همچنین رده سنی اولیا و مربیان طبقه‌بندی و عرضه می‌شوند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «در کنار فروش کتاب، طرح دعوت از نویسندگان را در قالب طرح جشن امضا در دستور کار داریم. ما اعتقاد داریم این ارتباط و نزدیکی بین نویسنده و مخاطب به رشد و بالندگی خواهد انجامید. امیدوارم با تجاربی که در این زمینه کسب خواهد شد در سال‌های آینده شاهد کیفیت بخشی این برنامه‌ها باشیم.»

502

کد خبر: 869318

وب گردی

وب گردی