وظیفه مرکز مطالعات راهبردی رصد آینده دور و نزدیک است

رئیس مرکز مطالعات راهبرد ارتش گفت: ما امروز با چهره جدیدی از تهدیدات روبه رو هستیم که به لحاظ شکل، نوع و اندازه متفاوت است.

به گزارش ایسکانیوز، امیراحمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبرد ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تهدیداتی که امروز جمهوری اسلامی ایران با آن روبرو است، اظهار کرد: ما امروز با چهره جدیدی از تهدیدات روبه رو هستیم که به لحاظ شکل، نوع و اندازه متفاوت است.

رئیس مرکز مطالعات راهبرد ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دشمن امروز ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را به گونه‌ای ایجاد کرده که می‌تواند آینده را مطابق میل خود طراحی کند؛ ما با چنین دشمنانی روبرو هستیم، پس باید بتوانیم آینده را رصد کرده و آن را بشناسیم و مطابق خواست خود آن را طراحی نموده و بسازیم.

یکی از وظایف مرکز مطالعات راهبردی رصد آینده دور و نزدیک است

وی با بیان اینکه اگر ما غیر از آنچه که گفته شد عمل کنیم قطعا در نبردهای آ‌ینده قالب نخواهیم بود، تصریح کرد: یکی از وظایف مرکز مطالعات راهبردیارتش این است که هم آینده نزدیک و هم آینده دور را رصد کند؛ تهدیدات و نیازها را شناسایی و متناسب با آنها ظرفیت‌های لازم را در همه حوزه‌ها برای نیروهای مسلح به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران فراهم کند.

امیرپوردستان ادامه داد: تلاش ما در مرکز مطالعات راهبردی این است که نخبگان و خبرگان یعنی افراد با تجربه و علمی را دور هم جمع کنیم تا با هم فکری و همدلی تجربه و علم بتوانیم به خواست فرماندهی معظم کل قوا که رسیدن سطح آمادگی نیروهای مسلح به حد لازم است جامعه عمل بپوشانیم.

مرکز مطالعات راهبردی پشتیبان فکری در جنگ‌ نیابتی بود

رئیس مرکز مطالعات راهبرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به تجربیات گذشته شما؛ مرکز مطالعات راهبردی تا چه حد نیازهای ارتش را مرتفع نموده، گفت: تا امروز شش سال از تأسیس این مرکز می‌گذرد و تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا مرکز مطالعات به سطحی از آمادگی برسد که بتواند به تمامی یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت رسانی کند.

وی با بیان اینکه در زمان تشکیل مرکز مطالعات راهبردی ما با تهدید جنگ‌های نیابتی روبرو بودیم، افزود: در آن دوران ما شناخت کافی از مدل جنگ‌های نیابتیکه بازیگردان اصلی آن گروه‌های تروریستی تکفیری بودند، نداشتیم.

امیرپوردستان تصریح کرد: در این زمان یکی از مراکزی که توانست از نیروهای مسلح به خصوص ارتش پشتیبانی فکری کند و راهگشا باشد و راهبردها، سلاح‌ ها و سازمان و ساختار گروه‌های تروریستی تکفیری را شناسایی و در اختیار نیروی زمینی قرار دهد تا ما بتوانیم با علم و آگاهی بهتری با این مدل از جنگ مقابله کنیم، مرکز مطالعات راهبردی ارتش بود.

رئیس مرکز مطالعات راهبرد ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: قطعا این حرکت به عنوان الگویی خواهد بود تا مرکز مطالعات راهبردی تهدیدات پیش رو را رصد و به فرماندهان یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران کمک فکری کند.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های پیش رو برای توسعه فعالیت‌های مرکز مطالعات راهبردی ارتش، اظهارکرد: با توجه به تجربیات 37 ساله من در ارتش ،برنامه‌ام این خواهد بود تا دانش، تجربه و تخصص را در مرکز مطالعات راهبردی ارتش گرد هم آورم و با استفاده از ظرفیت افراد باتجربه که صحنه‌های مختلف نبرد را دیدند و نخبگان دانشگاهی که ظرفیت بسیار ممتازی در کشور هستند؛ ظرفیت فکری بالایی را ایجاد کنیم.

امیرپوردستان عنوان کرد: با روش فوق ما نیازهای نیروهای مسلح به خصوص ارتش را طراحی و متناسب با آن در تمامی حوزه‌های تجهیزات، نیروی انسانی، اطلاعات و عملیات کار را پیش خواهیم برد و تلاش می‌کنیم تا متناسب با نیازها و تهدیدات، یگان‌های ارتش را آماده نماییم.

ارتقا توان رزمی خواست فرماندهی معظم کل قوا است

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره نکات موجود در حکم انتصابی فرماندهی معظم کل قوا گفت: فرمانده معظم کل قوا در حکم انتصابی من به عنوان رئیس مرکز مطالعات راهبردی چند نکته را ذکر نمودند که یکی از آنها مدنظر قرار دادن توان رزمی ارتش است و مطمئنا یکی از سرفصل‌های کار ما نیز در این مرکز ارتقای توان رزمی خواهد بود که با دید علمی و کارشناسی انجام خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: تمامی مولفه‌های تشکیل توان رزمی در مرکز مطالعات راهبردی رصد خواهد شد و مسیرهایی که می‌توان به آن رسید طراحی می‌شود؛ امیدواریم بتوانیم به این تدبیر فرماندهی معظم کل قوا آنچنان که شایسته است جامه عمل بپوشانیم.

منبع‌: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 869376

وب گردی

وب گردی