رویکرد دستگاه قضایی به زندانیان نسوان، توأم با رفعت و بخشش است

حجت‌الاسلام قدرتی در بازدید از بند نسوان زندان مرکزی قزوین گفت: رویکرد دستگاه قضایی به زندانیان نسوان، رویکرد توأم با رفعت و بخشش است و تلاش کنید خودتان در مسیر اصلاح و تربیت گام بردارید تا از ارفاقات قانونی تأسیسات قضایی بهره‌مند شوید.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی به همراه مدیرکل زندان‌های استان، معاونین دادگستری، رؤسای حوزه‌های قضایی البرز و محمدیه، رئیس دادگاه‌های انقلاب و معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های استان از کانون اصلاح و تربیت و بند نسوان زندان مرکزی بازدید کرد.

وی در جمع مددجویان نسوان اظهار کرد: آنچه خدا از انسان خواسته است بندگی اوست. خدای متعال ما را خلق کرد برای اینکه عبد، مطیع و فرمانبردارش باشیم و بتوانیم در مسیر عبودیت و بندگی خدا حرکت کرده و هدف را درست تشخیص دهیم.

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: خوش به حال کسی که به ندای فطرت لبیک گفت و سخنان پیامبران و اولیای الهی را سرلوحه زندگی‌اش قرار داد.

وی افزود: روزی از دنیا خواهیم رفت و آنجا باید پاسخگوی اعمال خیر و یا شر باشیم، همان‌طور که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَمَن یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیراً یرَهُ، وَمَن یعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یرَهُ»، یک ذره کارخوب بکنیم نتیجه‌اش را در این دنیا و آخرت خواهیم دید، لذا قبل از اینکه دیگران را مقصر اعمال شر خود کرده و سرزنش کنیم باید خودمان را سرزنش کنیم. البته آن‌ها که باعث انحراف و گناه ما شده‌اند قطعاً باید پاسخگو باشند ولی این موجب رفع تکلیف از ما نشده و باید تاوان اشتباهاتمان را بدهیم.

حجت‌الاسلام قدرتی در ادامه سخنان خود به آثار و برکات اقامه نماز اشاره کرد و گفت: ناامیدی بدترین گناه است و یک اراده جدی می‌تواند مسیر زندگی را عوض کند.

وی تصریح داشت: غرور انسان را زود زمین زده و از پای درمی‌آورد. تصمیم بگیرید به دنبال خطا و کج‌روی نروید و استغفار کنید از کارهای غلط گذشته و جبران خسارت‌ها و حقوق تضییع‌شده دیگران. در مسیر درست زندگی باید تلاش کنیم و امیدوار به فضل الهی باشیم.

این مقام مسئول غرور نابجا، دوستان ناباب، جهل و ناآگاهی و احساس‌های غلط را عامل مهم گناه و خطا دانست و بیان داشت: وقتی در مسیر زندگی خودمان را گم کنیم یعنی خدا را در اعمال و کردارمان ندیده‌ایم. نکند کاری کنیم که فرصت جبران آن از بین برود. از همین زندان می‌توان گذشته خود را پاک کرد. چراکه خداوند بخشنده و مهربان است . از خدا بخواهیم در همه امور دستمان را بگیرد.

حجت‌الاسلام قدرتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رویکرد دستگاه قضایی به زندانیان نسوان، رویکرد توأم با رفعت و بخشش است و تلاش کنید خودتان در مسیر اصلاح و تربیت گام بردارید تا از ارفاقات قانونی تأسیسات قضایی بهره‌مند شوید.

وی در پایان عنوان کرد: زندان قوانین و مقررات خود را دارد، خودتان را با قوانین زندان منطبق کنید و از برنامه‌های فرهنگی و تربیتی به‌ویژه برنامه‌های قرآنی حداکثر استفاده را به عمل‌آورید.

میزان

705

کد خبر: 869391

وب گردی

وب گردی