اختصاص تسهیلات ارزی کوتاه مدت برای واردات روغن پالم

با بخشنامه وزرات صنعت، انواع روغن پالم مشمول استفاده از تسهیلات ارزی کوتاه مدت واردات شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ روز گذشته خبر اعطای تسهیلات ارزی کوتاه مدت برای واردات 326 قلم کالا منتشر شد. با هماهنگی های انجام شده بین وزارت صنعت و بانک مرکزی در خصوص اعطای تسهیلات ارزی کوتاه مدت 3ماهه جهت واردات کالاهای اساسی، وزارت صنعت در راستای انجام دستورالعمل های مرتبط فهرست کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی در قالب کالاهای ضروری بررسی و جمعا 326 قلم کالا را به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ کرد.

جدول پیوست ابلاغیه وزات صنعت نشان می دهد، واردکنندگان انواع روغن پالم یکی از بازرگانانی هستند که از این تسهیلات جدید ارزی بهره مند شده اند.

بر این اساس پالم اویل، استارین، پالم کرنل استارئین و انواع دیگری از ردیفهای تعرفه مرتبط با روغن پالم مشمول این تسهیلات خواهند شد.

موضوع اختصاص تسهیلات ارزی کوتاه مدت برای واردات روغن پالم در حالی از سوی وزارت صنعت کلید خورده است که موضوع جهش 50 درصدی واردات روغن پالم در 7 ماهه نخست سال خبر ساز شده بود. بر اساس آمارهای منتشر شده تجارت خارجی تا پایان مهر ماه سال جاری واردات روغن پالم به کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 49.9 درصدی مواجه شده است. بر این اساس در مدت مورد اشاره بیش از 223 میلیون دلار صرف واردات 284 هزار تن روغن پالم شده است.

منبع: تسنیم

403

کد خبر: 869395

وب گردی

وب گردی