۵ سال است برای ارائه لایحه نظام جامع رسانه‌ها وعده سرخرمن می‌دهند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان اینکه ۵سال است دولت برای ارائه لایحه نظام جامع رسانه‌ وعده سرخرمن می‌دهد، گفت: اگر تا پیش از لایحه بودجه این لایحه نیاید نمایندگان از وزیر سوال میکنند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر با انتقاد از ارائه نشدن «لایحه نظام جامع رسانه‌ها» به مجلس اظهار داشت: در هر موضوع مهمی از جمله در حوزه رسانه، وقتی ضوابط و قوانین به روز و شفافی وجود نداشته باشد، طبیعتا حقوق افراد ذی‌نفع در آن حوزه تضییع می‌شود و فرصت‌ها تبدیل به تهدید می‌شود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری عمیق رسانه‌ها در کشورهای مختلف ادامه داد: این تاثیرگذاری به حدی است که گاهی رسانه‌ها تا مرز جابه‌جا کردن قدرت‌ها هم پیش می‌روند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: با توجه به اهمیت رسانه‌ها، آنچه مهم است ریل‌گذاری مستقل و دقیق برای آنها منطبق با اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی است که باید برخلاف آنچه در جریان حاکم رسانه‌های دنیا برقرار است، تعریف شود.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: متاسفانه در این دولت پنج سال است که وعده سر خرمن ارائه لایحه نظام جامع رسانه‌ها داده می‌شود و تقریبا ماه به ماه این وعده تکرار شده و با وجود سوال‌ها و تذکرهای مکرر نمایندگان، هنوز خبری از ارائه این لایحه به کمیسیون فرهنگی مجلس نیست و این آسیب‌زا خواهد بود.

اگر لایحه ندهند، طرح می دهیم

وی ادامه داد: درخواست ما از دولت این است که حاصل کارشان را به مجلس ارائه دهند تا مجلس نیز کار کارشناسی خودش را انجام دهد و اگر تا قبل از ارائه لایحه بودجه این لایحه به مجلس نیاید، برخی نمایندگان با جدیت به دنبال سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته سال‌هاست که طرح جایگزینی هم برای نظام جامع رسانه‌ها داریم اما دست نگه داشتیم تا دولت متناسب با اقتضائاتش لایحه ارائه کند.

پژمان‌فر افزود: وقتی که دولت عزمی برای ارائه این لایحه ندارد و با موج‌های جریانات زنجیره‌ای سیاسی عقب‌نشینی می‌کند، مجلس چاره‌ای ندارد جز اینکه وظیفه‌اش را انجام دهد.

منبع: مهر

کد خبر: 869409

وب گردی

وب گردی