شهرداری تا پایان دی‌ماه، لایحه بودجه سال 97  را به شورا ارائه می دهد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران موظف است تا پایان دی‌ماه لایحه بودجه سال ۹۷ را به صحن شورا ارائه دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران که یک فوریت آن در شانزدهمین جلسه شورا مطرح و به تصویب رسید، مورد بررسی قرار گرفت.

بر همین اساس، حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران، ری و تجریش درباره لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران اظهار داشت: یک فوریت طرح سیاست‌های اجرایی و اقدامات تدوین لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران با قید یک فوریت به تصویب شورای شهر تهران رسید.

وی ادامه داد: بر همین اساس کمیسیون برنامه و بودجه شورا به عنوان کمیسیون اصلی برای بررسی انتخاب شد و در 5 جلسه لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت که کمیسیون‌های مختلف نیز از جمله کمیسیون شهرسازی و معماری و همینطور حمل و نقل و ترافیک بیشترین نقطه‌نظرات را ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌نویس اولیه لایحه بودجه در حال تکمیل است، گفت: شهرداری تهران مکلف است براساس سیاست‌های نظام زیست محیطی، مسکن، حوادث و... بخشنامه‌ بودجه سال 97 شهرداری تهران با رعایت کلیه قوانین و مقررات و همینطور با رویکردهای داتش‌بنیان و منتقد با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارائه داده شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران تا پایان دی‌ماه سال جاری فرصت دارد لایحه بودجه سال 97 را به صحن شورا ارائه دهد، گفت: در این لایحه باید به سرمایه‌گذاری خارجی، کاهش هزینه‌های ضروری، استقرار خزانه واحد که یکی از نکات اصلی در شهرداری تهران است پرداخته شود.

وی بیان داشت: باید در بودجه سال 97 به موضوعات کاهش آلودگی هوای شهر تهران و تصویب فناوری اطلاعات در شهرداری پرداخته شود.

وی بیان داشت: بعضی از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران در سال‌های گذشته از جمله سازمان ورزش شهرداری کمک‌زیان دریافت کرده است، بنابراین باید اقداماتی صورت بگیرد که خدماتی که به شهروندان داده می‌شود، دیگر منجر به دریافت کمک‌زیان برای سازمان‌ها نشود.

رسولی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی باید سرلوحه لایحه بودجه سال 97 شهرداری تهران قرار بگیرد، گفت: هر نوع افزایش بدهی جدید برای شهرداری ممنوع شده است. درآمدهای نقد در شهرداری تهران باید نسبت به گذشته بهبود یابد به شکلی که نسبت سال 95 میزان بدهی‌ها 5 درصد کاهش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری مکلف است درآمدها در محل خود هزینه کند، گفت: باید در نگه داشت شهر صرفه‌جویی را مدنظر داشته باشیم.

رسولی بیان داشت: امروز نمی‌توانیم صورت دقیقی را از وصعیت بدهی‌ها و تعهدات شهرداری تهران ارائه بدهیم. در شهرداری 64 هزار نفر شاغل هستند و 130 هزار نفر حقوق می‌گیرند، شاید جالب باشد که بلدیه تهران فقط 10 هزار نگهبان دارد، بنابراین توصیه شده است از هرگونه استخدام در شرکت‌ها و مجموعه‌های تابع شهرداری خودداری شود.

رسولی یادآور شد: باید پروژه‌های جدید براساس برنامه باشد و ردیف مالی آن از قبل مشخص شده باشد.

وی افزود: سقف کمک‌های شهرداری در مواد 16 و 17 یک درصد بودجه جاری پیش‌بینی شده است.
706

کد خبر: 869458

وب گردی

وب گردی