سفیر ایران در آکرا اعلام کرد: برگزاری کمیسیون مشترک ایران و غنا در چند روز آینده

درحاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی «نویسندگان آفریقایی» در آکرا، اساتید مدعو کشورمان به همراه رایزن فرهنگی با سفیر ایران در غنا دیدار و گفت‌وگو کردند .

به گزارش ایسکانیوز، در این ملاقات ابتدا«محمد حسن ایپکچی» رایزن فرهنگی ایران در غنا ، گزارش کوتاهی از برگزاری این کنفرانس ارائه کرد و در ادامه اساتید ایرانی شرکت کننده در کنفرانس بین المللی نویسندگان آفریقایی به بیان نقطه نظرات خود در مورد این نشست و مقاله‌های ارائه شده پرداختند .

در ادامه این برنامه، سفیر کشورمان ضمن خوشامدگویی به این اساتید و بیان اهمیت این حضور پیرامون ویژگی های شاخص و مهم غنا در توسعه روابط دوجانبه مطالبی را مطرح کرد .

نصرت الله مالکی با اشاره به تاریخچه استقلال غنا و نحوه رهبری، مدیریت سیاسی و دموکراسی در این کشور، نقش رهبری «قوام نکرومه» را نه تنها در استقلال غنا به عنوان نخستین کشور آفریقایی مستعمره بلکه نقش وی را در استقلال دیگر کشورهای آفریقایی قابل ملاحظه و مهم دانست.

این دیپلمات کشورمان با بیان اهمیت فعالیت‌های دانشگاهی در غنا و اهمیت توجه بیشتر مراکز دانشگاهی ایران به توسعه روابط علمی و دانشگاهی با این کشور ، دعوت از مسئولان و اساتید دانشگاهی و نیز اعطای بورسیه و امضای تفاهم نامه همکاری‌های دانشگاهی را در تحقق این موضوع موثر دانست .

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و غنا در روزهای آینده و با بیان اهمیت این نشست ، پیگیری اساتید مدعو را در جهت همکاری‌های دانشگاهی گامی ارزنده دانست.

اساتید مدعو نیز ضمن تشکر و قدردانی از سفیر کشورمان آمادگی خود را برای انجام این امر اعلام کردند .

منبع:ایسنا

کد خبر: 869488

وب گردی

وب گردی