تظاهرات ضد سفر ترامپ در فیلیپین

پلیس ضدشورش فیلیپین امروز (یکشنبه) با استفاده از آب پر فشار، مانع از ورود صدها تن از معترضان به سفر دونالد ترامپ به مقر سفارت آمریکا در مانیل شدند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تظاهرات چند ساعت پیش از ورود دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به فیلیپین برای حضور در نشست منطقه‌ای که آخرین روز سفر وی به آسیا نیز محسوب می‌شود، صورت گرفت.

معترضان پلاکاردهایی را که رویشان نوشته بود "برو بیرون ترامپ" و "مرگ بر امپریالیسم آمریکایی" در دست داشتند.

پلیس ضد شورش با استفاده از سپر و باتوم مانع از دسترسی معترضان به سفارت آمریکا در مانیل شد و از آب پر فشار برای این کار استفاده کرد.

یکی از معترضان گفت: ترامپ مدیر و مسئول دولت امپریالیستی آمریکاست .ما می‌دانیم که او برای عقد توافقات ناعادلانه میان فیلیپین و آمریکا به اینجا می‌آید.

انتظار می‌رود که رئیس جمهوری آمریکا حوالی ساعت ۱۷ به وقت محلی برای دیدار با رهبران مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به " آ.سه.آن " وارد فیلیپین شود.

روز یکشنبه وی همچنین در هانوی، ویتنام ، پیشنهاد میانجی‌گری میان کشورهای مدعی مالکیت دریای چین جنوبی را مطرح کرد. در اوت سال جاری میلادی، وزرای خارجه کشورهای جنوب شرق آسیا چهارچوب مذاکره‌ای را برای بررسی مساله مورد مناقشه دریای چین جنوبی مطرح کردند.

سفر ترامپ به فیلیپین آخرین مقصد از سفرهای آسیایی وی محسوب می‌شود.

وی پیشتر به ژاپن، کره جنوبی، چین و ویتنام رفته است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین قرار است در فیلیپین با رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند و به دنبال بهتر شدن روابط با فیلیپین است.

همچنین نخست وزیر چین، نخست وزیر روسیه و رهبرانی از ژاپن، چین، کره جنوبی، هندوستان، استرالیا، نیوزیلند و سایر اعضای دولتی کشورهای عضو آ.سه.آن در نشست حضور دارند.

کد خبر: 869493

وب گردی

وب گردی