برگزاری جشنواره نخبگان ایثار در دانشگاه آزاد اسلامی/ ایجاد کانون‌های ایثار و شهادت در دانشگاه

گردهمایی مدیران امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی استان های تهران و البرز با حضور دکتر حسین نصیرزاده مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر نصیرزاده در این گردهمایی ضمن تشکر از توجه رئیس هیات موسس و هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، از بازبینی ساختار تشکیلات امور شاهد و ایثارگر جهت ارائه خدمات اثرگذار و تحول‌آفرین به جامعه هدف این اداره کل در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

دکتر نصیرزاده با بیان اینکه جشنواره نخبگان ایثار در دو سطح استانی و کشوری در اسفند ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره با همکاری وزارت علوم ، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید، به منظور شناسایی و حمایت از جامعه هدف و معرفی دانشجویان نخبه ایثارگر برگزار می شود.

ایجاد کانون‌های ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی

وی با بیان اینکه رسالت اداره کل امور شاهد و ایثارگران در سطح سازمان مرکزی و واحدها و مراکز دانشگاهی تنها ارائه خدمات آموزشی و دانشجویی نیست، گفت: این حوزه اجرایی با انجام فعالیت های فرهنگی و با تشکیل کانون های ایثار و شهادت، امکان ساماندهی فعالیت های فرهنگی دانشجویان، اساتید و کارکنان را فراهم می کند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تشکیل شورای تخصصی در اداره کل متبوع خود گفت: به منظور برنامه‌ریزی بهتر جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شورای تخصصی در این اداره کل تشکیل شده و واحدها و مراکز دانشگاه نیز باید بتوانند این شورا را فعال کنند.

نصیرزاده با بیان اینکه مدیران امور شاهد و ایثارگر در واحدها، بازوان اجرایی این اداره کل هستند، گفت: باید بتوانیم با هم‌اندیشی و هم‌افزایی، تمام توان خود را برای انجام ماموریت های محوله به کار بریم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید در اداره کل امور شاهد و ایثارگران و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، یک برنامه مدون برای پیشبرد فعالیت ها وجود داشته باشد، گفت: این برنامه باید متناسب با ساختار کارها و در یک قالب منسجم ایجاد شده و براساس آن فعالیت ها انجام شود.

راه‌اندازی کانون های علمی در سه حوزه دانشجویی، کارکنان و اساتید

وی در ادامه با اشاره به برنامه های اداره کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: راه‌اندازی کانون های علمی در سه حوزه دانشجویی و کارکنان و اساتید، ایجاد بانک نخبگان، راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر با عنوان «سجاد»، راه‌اندازی سامانه اطلاعات معتمدین ایثارگران با عنوان «سامی»، پیگیری برگزاری کنگره ملی شهدای دانشگاه آزاد اسلامی، پیگیری راه‌اندازی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد اداره یادمان ها و... ازجمله برنامه های این اداره کل است.

نصیرزاده خاطرنشان کرد: جامعه هدف اداره کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی شامل دانشجویان، کارکنان و اساتید این مجموعه بزرگ است و ما تمام توان و تلاش خود را برای خدمت همه‌جانبه به این عزیزان به کار می بریم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خطاب به مدیران امور شاهد و ایثارگران واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تفکر بسیجی و روحیه ایثارگری، تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به خانواده های عزیز و گرانقدر شهدا، ایثارگران و جانبازان انجام دهید.

در ادامه این گردهمایی مدیران امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی استان های تهران و البرز به ارائه نظرات و پیشنهادات در حوزه متبوع خود پرداختند.

کد خبر: 869534

وب گردی

وب گردی