کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار می شود

بیست و چهارمین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران 9و 10 آذرماه در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار می شود.


به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیر کبیر؛ بیست و چهارمین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران، با هدف گرد هم آوردن متخصصان، پژوهشگران، و فعالان این حوزه در تاریخ 9 و 10آذر ماه 1396 برگزار می شود.
بیست و چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی‌ زیست پزشکی ایران با هدف گسترش مرزهای دانش و تبادل نظر علمی و کاربردی در زمینه های مختلف مهندسی زیست پزشکی و در راستای تقویت ارتباط بین محققان، دانشجویان و صنعتگران کشور توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) 1396برگزار می شود.
پردازش سیگنال های حیاتی،پردازش تصاویر پزشکی،مدلسازی سامانه های زیستی، اندازه گیری زیستی،مهندسی بالینی،انفورماتیک زیستی و پزشکی از راه دور،بیومکانیک سیالات زیستی ،رباتیک،مهندسی قلبی و تنفسی ، مهندسی عصب و توانبخشی ، بیومکانیک ورزش،مهندسی بیومواد، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ، مهندسی سلولی و مولکولی، نانومواد،مهندسی سامانه های دارویی ، مهندسی زیست شیمی،از جمله محورهای این کنفرانس به شمار می روند.
همچنین محققان برجسته ملی و بین المللی در این کنفرانس سخنرانی خواهند داشت.
گفتنی است : تاریخ برگزاری کارگاه های این کنفرانس 8 آذر ماه می باشد.
وزرات علوم ، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی ، پژوهشگاه صنعت نفت، انجمن مهندسی پزشکی ایران، موسسه آموزش عالی شهاب دانش از حامیان این دوره از کنفرانس خواهند بود.
موضوع مهندسی پزشکی و جایگاه آن در ایران از حدود سال 1360 و با تشکیل گروه مهندسی پزشکی در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران مورد توجه قرار گرفت.
در آذرماه سال 1366 و با برگزاری اولین کنفرانس در حوزه مهندسی پزشکی با عنوان "بررسی مسائل مهندسی پزشکی در ایران و جهان" در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، معنی و مفهوم این رشته و نقش آن در رفع نیازهای رو به رشد کشور تشریح شد و حرکت به سوی توسعه این رشته در دانشگاههای مختلف کشور شتاب مضاعفی گرفت.
در سالهای بعد دانشگاههای مختلفی میزبان و برگزارکننده این کنفرانس بودند و از زمان بیستمین کنفرانس در دانشگاه تهران عنوان آن به کنفرانس مهندسی زیست پزشکی اصلاح شد.

کد خبر: 869581

وب گردی

وب گردی