حضور دکتر ولایتی  در حلب آغاز تجربه سوریه بدون داعش است

نماینده مجلس با اشاره به این که از لحاظ نظامی فاتحه داعش خوانده شده است اظهار داشت: خاورمیانه جدید با تصمیماتی که کشورهای جبهه مقاومت می گیرند به راه خود ادامه می دهد و دیگر برای آن، مستأجران منطقه تصمیم نخواهند گرفت.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز ضمن در نظر داشتن سفر دکتر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به سوریه و امضای تفاهم همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه حلب با توجه به اینکه داعش آخرین نفس هایش را در سوریه می کشد، گفت: یک زمانی کشورهایی برای به رسمیت شناختن داعش صف بسته و آن را واقعیت غیر قابل انکار می دانستند اما امروز ما شاهد هستیم با تدبیر نظام جمهوری اسلامی خبری از آن نیست یعنی از لحاظ نظامی فاتحه این گروهک تروریستی خوانده شده است.

وی در مورد پیام های سفر دکتر ولایتی به سوریه و حضور در دانشگاه حلب اظهار داشت:اولین پیام این اقدام این است که به هر کیفیت باید سوریه و خاورمیانه بدون داعش را تجربه کنیم.

سلیمی اظهار داشت: امروز باید کشور هایی مثل عربستان، آمریکا، انگلیس و اسرائیل که داعش دست پرورده آن ها است سرافکنده باشند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر این نکته که نابودی داعش به معنای تمام شدن توطئه ها علیه یکپارچگی دنیای اسلام نیست ابراز کرد: دشمنان در اتفاقات منطقه توطئه های بی شماری برای آن دیده اند و ایران باید با جبهه مقاومت در مواجه با این دسیسه ها به صورت منسجم عمل کند و ممکن است دشمنان زخم خورده برنامه های جدیدی داشته باشند.

سلیمی در مورد پیام دیگری که سفر دکتر ولایتی می تواند داشته باشد با اشاره به جبهه مقاومت تأکید کرد: این سفر ها می تواند پیام یک حضور هوشیارانه و جدی را به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: امروز نمی توانیم از تاثیرات تصمیمات جبهه مقاومت بر منطقه غافل شویم.

وی اظهار داشت: امروز ما شاهد خاورمیانه جدیدی هستیم که بر خلاف خواست آمریکا تشکیل شده و در آن جبهه مقاومت و کشورهایی مثل سوریه، عراق و لبنان نقش آفرینی می کنند.

سلیمی ادامه داد: این خاورمیانه جدید با تصمیماتی که کشورهای جبهه مقاومت می گیرند به راه خود ادامه می دهد و دیگر برای آن مستأجران منطقه تصمیم نخواهند گرفت.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جبهه مقاومت از کسی دستور نمی گیرد و مستقل به راه خود ادامه می دهد و برنامه هایش را بر خلاف کشورهایی که مانند عروسک خیمه شب بازی در دست اربابان خود هستند پیگیری می کند.

303

کد خبر: 869596

وب گردی

وب گردی