کاهش تلفات انرژی جدی گرفته شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: بحث کاهش تلفات و مدیریت مصرف انرژی باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، عادل کاظمی در اولین جلسه کمیسیون مدیریت مصرف و کاهش تلفات انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع برق کشور با اشاره به هدف تشکیل این کمیسیون اظهار کرد: دستیابی به نحوه پایش مستمر و مانیتورینگ با رویه‌های واحد، میان شرکت‌های توزیع که گویای شرایط واقعی شرکت‌ها باشند و ارائه مؤلفه‌های فنی و غیر فنی تأثیرگذار در تلفات انرژی و ارائه دستورالعمل‌های پیشنهادی به منظور بهبود در درصد تلفات انرژی، از اهداف تشکیل این کمیسیون است.

او افزود: جمع آوری تجربیات موفق در زمینه بهبود وضعیت تلفات انرژی و پیک سایی و همچنین ارائه مشاوره فکری به شرکت توانیر و کمیته ملی کاهش تلفات در راستای بهبود وضعیت تلفات انرژی، از دیگر اهدافی هستند که امروز مدیران شرکت‌های توزیع شمالغرب کشور و استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، قزوین، گیلان و مازندران را گرد هم آورده است.

او افزود: قرار بر این است تا در جلسات این کمیسیون با خرد جمعی و جمع بندی تجربیات همکاران در سایر استان‌ها، راهکارهای موثری در راستای کاهش تلفات انرژی ارائه شود.

کاظمی تأکید کرد: کاهش تلفات، عصاره فعالیت‌های شرکت‌های توزیع است و اگر شرکتی در این زمینه موفق عمل کند یعنی در بسیاری از محورها درست عمل کرده است.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان فارس نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت موضوع کاهش تلفات انرژی در دنیای امروز، گفت: کاهش تلفات و مدیریت مصرف از رأس امور مربوط به برق گرفته تا متن و بطن جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شوند.
زینل قنبری افزود: این دو موضوع با توجه به شرایط بحران انرژِی و خطرات زیست محیطی متعدد در کشور باید در درجه اول اولویت توانیر و وزارت نیرو قرار بگیرند.

او تأکید کرد: نمایندگان مجلس، استانداری، فرمانداری و تمام ارگان‌های اجرایی هر منطقه باید به جلسات کمیسیون دعوت شوند و با شرکت‌های توزیع همکاری و تعامل داشته باشند.

در این جلسه سجاد نجفی عضو هیئت علمی دانشگاهشهید مدنی آذربایجان، پژوهشی در زمینه کاهش تلفات انرژی اجرا شده در امور برق ستارخان توزیع تبریز ارائه داد و فیروز عباسی راحلی، مجری کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق تبریز، نیز مطالبی در خصوص اهمیت کاهش تلفات، دلایل نوسانات درصد تلفات راه حل‌های پیشنهادی در این رابطه ارائه داد.

گفتنی است در اولین جلسه کمیسیون مدیریت مصرف و کاهش تلفات انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع برق کشور، مدیران شرکت‌های توزیع استان‌های عضو انجمن به ارائه پیشنهادها و بررسی مشکلات در این زمینه پرداختند.

402

کد خبر: 869679

وب گردی

وب گردی