برنامه های شورای شهر سنندج در راستای جلوگیری از افزایش اعتیاد در جوانان

رئیس شورای شهر سنندج گفت: در راستای اسکان کارتن خواب ها و رها نکردن این گونه افراد در جامعه برنامه هایی در شورای شهر در نظر گرفته شده است.

جلال شریعتی با بیان این که شورای شهر سنندج در راستای رفع معضلات اجتماعی فعالیت دارد، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به توانمندی هایی در سطح شهر از جمله کمک NGOها در زمینه مسایل اجتماعی همچنین افراد خیِر و شهرداری می توان به معضلات اجتماعی نظم و انضباط داد.

وی ادامه داد: در راستای اسکان کارتن خواب ها و رها نکردن این گونه افراد در جامعه برنامه هایی در شورای شهر در نظر گرفته شده است و همچنین برای رسیدگی به وضعیت افراد معتاد امکاناتی فراهم شده تا به منظور ترک اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد معرفی و هزینه هایشان را تامین کنیم.

رئیس شورای شهر سنندج با اشاره به فعالیت شورا برای پیشگیری این گونه معضلات خاطرنشان کرد: با توجه به غنای خاص استان کردستان در رابطه با مسائل فرهنگی، زمینه هایی در راستای فعالیت های ورزشی و فرهنگی و همچنین برنامه های اجتماعی برای جوانان قرار است تا افراد را از رفتن به سمت مواد مخدر مصون نگه داریم.

شریعتی تصریح کرد: طی جلساتی در شورای شهر در رابطه با مهیا کردن فضای ورزشی روباز برای اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته شده تا جوانان را به حال خود رها نکنیم و با فعالیت های ورزشی و فرهنگی بتوانیم از نظر فکری و مذهبی عِرق در وجود آنها ایجاد کنیم و با کمک مردم و NGOها از مواد مخدری که در کمین جوانان است آنها را دوری کنیم.

شریعتی با بیان این که اشتغال از معضلات جدی شهر است، ادامه داد: در حال حاضر جوانان بیکار بسیار زیاد هستند که با برنامه ریزی می توان افرادی که ترک اعتیاد کرده اند را مشغول به کار کنیم و سعی ما بر آن است در باب خوداشتغالی برنامه ای داشته باشیم که به جز افرادی که ترک اعتیاد کرده اند حتی دست فروشان شهر هم طی یک الی دو سال آینده زمینه فعالیت کسب و کار آنها فراهم شود تا به سمت رشد در اشتغال پیش روی داشته باشند.

901/900

کد خبر: 869709

وب گردی

وب گردی