آخرین اخبار از وقوع زلزله در استانهای ایران/تعداد فوتی ها در قصر شیرین/ احساس زلزله در تهران با شدت کمتر/تشکیل جلسه ستاد بحران در استانداری ها

دقایقی پیش زمین لرزه ای برخی از استانهای کشور را لرزاند.

به گزارش ایسکانیوز؛ زلزله شدیدی ایلام، قصر شیرین، همدان،مهاباد ، کرمانشاه ، آذربایجان غربی و شرقی ، شیراز، اهواز ، زنجان، چهارمحال و بختیاری ،قزوین ، خرم آباد را لرزاند.

کانون این زلزله حلبچه عراق اعلام شده است. این زلزله در استان های غربی و مرکزی ایران نیز احساس شد. این زلزله در تهران نیز با شدت کمتر احساس شد.

شدیدترین زمین لرزه کرمانشاه بیش از 7.3 ریشتر قدرت داشته است

شش زمین لرزه کرمانشاه را لرزاند. شدیدترین زمین لرزه کرمانشاه بیش از 7.3 ریشتر قدرت داشته و کمترین پس لرزه آن بیش از 4 ریشتر قدرت داشته است.

دقایقی پیش زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴/۵ریشتر در عمق ۸کیلومتری زمین حوالی ازگله در شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه را لرزاند.
روابط عمومی استانداری کرمانشاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از خسارت‌های احتمالی این حادثه که در چهارکیلومتری ازگله اتفاق افتاد تاکنون گزارشی منتشر نشده است.

اعضای ستاد مدیریت بحران استانداری هم اکنون در استانداری تشکیل جلسه داده اند.

دو نفر فوتی در شهرستان مرزی قصر شیرین

دو نفر فوتی در شهرستان مرزی قصر شیرین گزارش شده و تعداد زخمی ها در این شهر زیاد است.
خسارت وارده به دلیل قطع برق قابل برآورد نیست.
براساس گزارش خبرنگار ایرنا از کرمانشاه نیز، تلفن همراه اول در این شهر مختل شده است. همچنین مردم در خیابان ها هستند .
در بخشی از شهر برق قطع شده و گزارش اسیب دیدگی در بخش هایی از شهر گزارش شده است. ترافیک شدید در خیابان های شهر دیده می شود.
بخش هایی از منازل ریزش داشته و برخی خانه های آپارتمانی ترک خورده است.گزارشی از مصدوم و مجروح منتشر نشده و صدای اژیر ماشین های امدادی شنیده میشود.

خسارات جانی زلزله در کرمانشاه/برق تمامی مناطق قطع است

مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه با اعلام وقوع زمین لرزه پرقدرت در این استان اعلام کرد که این زمین لرزه خسارت جانی در پی نداشته است.

رضا محمودی افزود: در کرمانشاه بیشترین زمین لرزه در قصر شیرین و ثلاث باباجانی گزارش شده است .
وی ادامه داد: این زمین لرزه تا کنون خسارت مالی به بار نیاورده و ارزیاب ها به مناطق اعزام شده اند.
به گفته محمودی، برق تمامی مناطق قطع شده و مردم در خیابانها و پارکها حضور دارند.

اعزام تیم های ارزیاب و پیشرو هلال احمر به مناطق زلزله زده

رئیس جمعیت هلال احمر از اعزام تیم ارزیاب و پیشرو هلال احمر به مناطق زلزله زده خبر داد.

علی اصغر پیوندی شامگاه یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت :تیم های ارزیاب و پیشرو هلال احمر به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شدند و منتظراعلام نظر تیم های ارزیاب هستیم.
به گزارش ایرنا، بزرگی این زمین لرزه 7.6 ریشتر و محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله بوده است. این زمین لرزه دقیقا در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داده و طول جغرافیایی: 45.9
و عرض آن : 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است. همچنین در ادامه زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.
علی مرادی رییس مرکز لرزه نگاری کشور در گفت وگو با ایرنا در این باره گفت: ️مرکز اصلی زمین لرزه رخ داده در مرز ایران و عراق بوده است.

چهارمحال و بختیاری، مردم فقط شدت زلزله را احساس کرده اند

مردم شهرهای مختلف چهارمحال و بختیاری از لرزش زمین وحشت کردند.

مرکز چهارمحال و بختیاری٬دقایقی قبل مردم برخی شهرهای مختلف این استان به علت لرزش زمین و احساس وحشت از خانه های خود خارج شدند. شریف مسول لرزه نگاری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مرکز زلزله در کشور عراق رخ داده است؛گفت:مردم فقط شدت زلزله را احساس کرده اند.

تمام استان کُردستان، وقوع زمین لرزه را احساس کرده اند.

گفته می شود به نقل از مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زمین لرزه را به شدت هفت و 3 دهم ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین در "ازگله"ی ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه ثبت کرده است.

خبر در حال تکمیل است///

کد خبر: 869798

وب گردی

وب گردی