اعلام آخرین آمار قطعی کشته‌شدگان/ ادامه امدادرسانی و جست‌وجو در مناطق زلزله‌زده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین آمار جانباختگان زمین‌لرزه کرمانشاه را 26 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت زمین‌لرزه کرمانشاه اظهار کرد: به دنبال وقوع این زمین‌لرزه بلافاصله با دستور وزیر کشور جلسه ستاد بحران تشکیل شده و نیروهای امدادی به منظور امدادرسانی و بررسی خسارات به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

نجار با بیان اینکه برابر آخرین آمار رسمی تاکنون 26 نفر به طور قطعی در این زمین‌لرزه جان خود را از دست داده‌اند، گفت: با توجه به شدت زمین‌لرزه پیش‌بینی می‌شود که تعداد تلفات افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده همچنان ادامه دارد، گفت: از شهروندان می‌خواهم که به هیچ عنوان به مناطق زلزله زده مراجعه نکنند و اجازه دهند تا روند امدادرسانی با سرعت ادامه پیدا کند.

وی درباره تعداد مصدومان این حادثه نیز گفت: تعداد مصدومان در حال افزایش است و تعداد قطعی آن را نمی‌توان اعلام کرد اما آمارهای اولیه حاکی از آن است که غریب به 200 تن در این زمین‌لرزه مصدوم شده‌اند.

نجار همچنین از پیگیری رئیس‌جمهور از این حادثه خبر داد و گفت: دستورات لازم در این زمینه صادر شده و مقامات مسوول پیگیر این زمین‌لرزه هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با اشاره به شایعات منتشر شده در فضای مجازی به شهروندان تاکید کرد که چنین شایعاتی را به هیچ عنوان جدی نگیرند.

وی همچنین درخصوص زمین‌لرزه رخ داده در تهران و دیگر شهرها نیز گفت: شایعاتی در این زمینه منتشر شده که قصد آن تشویش اذهان عمومی است. هیچ خطری از بابت زلزله در حال حاضر تهران و دیگر شهرها را تهدید نمی‌کند و شهروندان این شهرها در آرامش باشند.

706

کد خبر: 869851

وب گردی

وب گردی