آخرین تعداد کشته های زلزله/سرپل ذهاب همچنان می لرزد/حداقل 50 پس لرزه در استان کرمانشاه/ اعلام سه روز عزای عمومی

مسئولین استانی آخرین وضعیت استانها پس از وقوع زلزله شب گذشته را تشریح کردند.

به گزارش ایسکانیوز، شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگی 7.3 ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که تعدادی از هموطنان کشته شده اند.

همچنین زلزله ایلام، قصر شیرین، همدان، مهاباد ، کرمانشاه ، آذربایجان غربی و شرقی ، شیراز، اهواز ، زنجان، چهارمحال و بختیاری ،قزوین ، خرم آباد را لرزاند.

این زلزله موجب تخریب گسترده بناها و اماکن مسکونی در شهرهای سر پل ذهاب و قصر شیرین شده است و بیشترین آسیب ناشی از این زمین لرزه در این 2 شهر بوده به طوری که بیمارستان سر پل ذهاب آسیب جدی دیده است.

محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است.

13 کشته و 60 مجروح در ثلاث باباجانی استان کرمانشاه

فرماندار ثلاث باباجانی از 13 کشته و 60 مجروح در ثلاث باباجانی استان کرمانشاه بر اثر زلزله خبر داد.

علی اکبر اکبری فرماندار ثلاث باباجانی در رابطه با خسارات وارد شده ثلاث باباجانی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: متاسفانه 90 درصد منازل خساراتی بین 50-100 درصد خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: تعداد 58 منزل روستایی از بخش ازگله با 69 روستای بخش مرکزی مان دچار خسارت میان حداقل 20-60 درصد شده است.

فرماندار ثلاث باباجانی تصریح کرد: تا این لحظه 13 کشته و حدود 60 مجروح داشته ایم.

وی با بیان این که از استان تا به این لحظه هیچ کمکی به ما نرسیده است، افزود: برای امدادرسانی به زلزله زدگان از امکانات شهرستان هرچه داشتیم استفاده شده و در حال امدادرسانی به مجروحین هستیم.

تعداد کشته ها و مجروحین زلزله در قصر شیرین/پس لرزه ها همچنان ادامه دارد

فرماندار قصر شیرین درباره آخرین آمار مجروحان و کشته های زلزله شب گذشته گفت: در قصر شیرین 5 نفر جان باخته، 40 نفر صدمه دیده داشتیم و در سر پل ذهاب هم 120 نفر مصدوم و 12 نفر کشته شدند.

فرامرز اکبری فرماندار قصر شیرین درباره آخرین تدابیر اندیشده شده مربوط به زلزله قصر شیرین در گفت وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز گفت: شب گذشته مصدومین و مجروحینی که به بیمارستان مراجعه کردند سرپایی و به سرعت مورد مداوا قرار گرفتند و عده‌ای که شرایط بحرانی‌تری داشتند به مرکز درمانی استان اعزام شدند.

وی ادامه داد: به دلیل هوای مناسب در استان دیشب تعدادی چادر در بین مردم توزیع کردیم، تعدادی هم در محوطه‌های مدارس و معابر اسکان پیدا کرده اند هم چنین توزیع آب معدنی در سطح شهر انجام شد.

فرماندار قصر شیرین افزود: دیشب برای تامین بنزین مشکلی نداشتیم اما به دلیل شرایط بحرانی استان و شتابزدگی مردم به پمپ بنزین‌ها هجوم آوردند، طبیعی است در این شرایط شلوغی پیش می‌آید اما کمبود بنزین نداشتیم.

اکبری درباره آخرین آمار تلفات مجروحان و کشته ها گفت: در قصر شیرین 5 نفر جان باخته، 40 نفر صدمه دیده داشتیم و در سر پل ذهاب هم 120 نفر مصدوم و 12 نفر کشته شدند.

اکبری در پایان گفت: همچنان در استان پس لرزه ها ادامه دارد.

در پی جان باختن شماری از هموطنان در زمین لرزه 7/3 ریشتری در استان کرمانشاه، در این استان 3 روز عزای عمومی اعلام شد.

210 کشته و هزار و 600 مجروح در استان کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: زلزله شب گذشته 210 کشته و هزار و 600 مجروح در استان بر جای گذاشته است.

رضا محمودیان مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در رابطه با آخرین آمار از خسارات وارده به استان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: تاکنون 210 کشته و 1600 مجروح داشته ایم.

وی در رابطه با خدمات رسانی به آوارگان زلزله زده، گفت: در حال توزیع چادر، پتو،غذا و امکانات گرمایشی هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: اطلاعات جدید از این زلزله را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

همچنین محمودیان گفت: در زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه بیشترین خسارت به سرپل ذهاب وارد شده است.

اعزام تیم های جمعیت هلال احمر گیلان به مناطق زلزله زده
جمعیت هلال احمر گیلان تیم های عملیاتی خود را برای کمک به مناطق زلزله زده اعزام کرد.

مرکز گیلان مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: 8 تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر و یک تیم درمان اضطراری به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
مهدی ولی پور افزود : هزار و 500 تخته پتو ، 200 تخته چادر و 40 نفر برای کمک و اسکان موقتی بازماندگان زلزله اخیر کرمانشاه به این استان اعزام شدند.

استاندار کرمانشاه: برآورد می‌شود تلفات زلزله کرمانشاه به حدود 300 نفر برسد
استاندار کرمانشاه در تماس تلفنی با رییس جمهور و ارائه گزارش از آخرین وضعیت زلزله در استان کرمانشاه گفت: بیشترین تلفات را در سرپل ذهاب داشتیم.

هوشنگ بازوند گفت: هم اکنون وضعیت تحت کنترل است و کار امدادرسانی در حال انجام است.

وی افزود: بیشترین تلفات را در سرپل ذهاب داشتیم. هم اکنون این شهرستان به دو بخش تقسیم شده و کار امدادرسانی در شهر سرپل ذهاب به ارتش و امدادرسانی به روستاهای شهرستان به سپاه واگذار شده و هلال احمر نیز کار توزیع اقلام را برعهده دارد.

بازوند خاطرنشان کرد: در برخی شهرها مثل اسلام آبادغرب و جوانرود خسارت ها کمتر بوده است. برآورد این است تلفات این زلزله به حدود 300 نفر برسد. بیش از هزار مجروح نیز از این حادثه برجای مانده است.

فراخوان اهدای فوری خون
اداره کل انتقال خون خراسان شمالی با توجه به نیاز خونی ناشی از زلزله کرمانشاه، از مردم استان برای اهدای خون دعوت کرد
مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه و نیاز مبرم به خون و فرآورده های فراخوان انتقال خون خراسان شمالی از مردم استان برای اهدای خون خونی گفت: از اهداکنندگان دارای گروه خونی اوی منفی و دیگر گروه های منفی خون می خواهیم برای اهدای خون به پایگاه های ثابت بجنورد و شیروان مراجعه کنند.

اداره کل کل انتقال خون خراسان شمالی هر سال علاوه بر تأمین نیاز داخل استان، فرآورده های خونی به مراکز استان هایی همچون خراسان رضوی، تهران، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز ارسال می کند.


بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله زده دایر می‌شود

رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران کشور درباره آمار مصدومان و ‌کشته شدگان حادثه زلزله در کرمانشاه گفت: متاسفانه این زلزله ۷.۳ ریشتری که در کرمانشاه آمده زلزله بزرگی است.

وی گفت: تلاش شده است که در اولین مراحل همه امکانات بسیج شود، دستگاه های اجرایی و ‌اعضای ستاد همگی در استان تشکیل جلسه داده اند و در تهران در وزارت کشور هم این جلسه تشکیل شده، همچنین استان های مجاور کرمانشاه نیز در حالت آماده باش به سر می برند.

وزیر کشور با اشاره به ارسال نیرو و امکانات از جمله وسائل امداد و ‌چادر و... اظهار کرد: به دلیل تاریکی شب امکان پرواز بالگرد نیست و ‌برخی راه ها بسته شده اما تمام تلاش نیروها این بوده که خود را به منطقه برسانند، نگرانی هایی در رابطه با روستاها داریم چراکه اکنون با توجه به تاریکی شب دسترسی به این مناطق مشکل می باشد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: برق برخی مناطق قطع شده بود که اکنون ۷۰ درصد آنها وصل شده است، اکنون ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر، وزارت بهداشت و وزارت نیرو با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند و ‌خود مردم نیز کمک های بسیار خوبی انجام می دهند.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم در اسرع وقت کمک ها رسانده شود و هزینه ها و خسارات پایین بیاید،‌ از مردم کرمانشاه خواهشمندیم با صبر به مسئولان و ‌نیروهای اعزامی کمک کنند تا کار با سرعت پیش برود.

وزیر کشور تاکید کرد: رئیس جمهور در اولین لحظات دستور دادند ستاد تشکیل شود٬ استانداران در محل نیز کار خود را انجام می دهند و همه دستگاه ها پای کار هستند.

رحمانی فضلی پیرامون آمار تلفات این زلزله گفت: اکنون نمی توان آمار دقیقی درباره کشته شدگان داد و تعداد زخمی ها نیز با توجه به حجم تخریب زیاد بوده است ، به محض طلوع آفتاب بالگردها برای انتقال مصدومان اعزام خواهند شد و اکنون بیمارستان ها در شرایط مناسبی خدمات رسانی می کنند.

وی ادامه داد: به علت بالا بودن حجم مصدومان اعلام شد تا بیمارستان های صحرایی در منطقه دایر شود.

وزیر کشور تاکید کرد: خواهشمندم به اخبار و‌گزارشات غیر رسمی که اکنون هم حجم آن زیاد است توجه نشود و‌ تلاش ما این است که اخبار مربوطه را از طریق ستاد و‌ دستگاه های تخصصی هر حوزه اعلام کنیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: برآورد خسارات را گفتیم که انجام دهند و امکانات لازم هرچه سریع تر فراهم شود.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت راه های ارتباطی اظهار داشت: برخی از جاده ها ریزش داشتند که نیروها برای بازگشایی آنها اعزام شدند همچنین از نظر مخابراتی ۸۵ درصد پوشش مخابراتی داریم که تقریبا مشکلی از این لحاظ نداریم.

وی خاطرنشان کرد: حجم خرابی زیاد است اما با توجه به زلزله ۴.۵ ریشتری که در فاصله کوتاه تری از قبل آمده بود باعث شده بود مردم در آمادگی بیشتری قرار بگیرند که همین امر باعث شد تعداد کشته ها پایین بیاید.

تعداد دقیقی از آمار زخمی‌ها نداریم

‌مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه آخرین آمار کشته‌های زمین لرزه 7.3 ریشتری شب گذشته (21 آبان) را حدود 200 نفر اعلام کرد.

‌رضا محمودیان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار دقایق قبل، تعداد کشته شده‌های زمین لرزه شب گذشته 200 نفر بوده، اما تعداد دقیقی از آمار زخمی‌ها نداریم، زیرا تعدادی از آنها به استان‌های دیگر اعزام شده‌اند.

وی بیشترین میزان خسارت و کشته و زخمی‌ها را نیز مربوط به شهرستان سرپل‌ذهاب دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از توزیع 6 هزار تخته چادر بین مردم زلزله زده خبر داد و خاطرنشان کرد: کمبودی از نظر تعداد چادر برای اسکان اضطراری مردم نداریم.

محمودیان با اشاره به اینکه تاکنون کمبودی از نظر اقلام اساسی به ما گزارش نشده است، یادآوری کرد: از استان‌های معین امکانات، آمبولانس، اقلام اساسی، چادر و ... دریافت کردیم.

تعداد کشته ها در دالاهو

فرماندار دالاهو در استان کرمانشاه از کشته شدن 16 نفر، مجروح شدن بیش از 100 نفر و تخریب 100 درصدی چند روستا در این شهرستان خبر داد.

مراد علی تاتار افزود: دیشب پس از وقوع زلزله بلافاصله امداد رسانی در دستور دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران شهرستان قرار گرفت و آواربرداری، جا به جایی کشته ها و مجروحان به بیمارستان انجام شد.
وی ادامه داد: اکنون مشغول بررسی وضعیت روستاهای تخریب شده هستیم و تمام دستگاه های اجرایی در منطقه حضور دارند.
تاتار اضافه کرد: تمام راه های ارتباطی این شهرستان باز است و خطوط برق، آب و گاز مشکلی ندارند.
شهرستان دالاهو در 100 کیلومتری غربی شهر کرمانشاه قرار دارد و 36 هزار نفر جمعیت دارد.

زلزله شب گذشته موجب تخریب گسترده بناها و اماکن مسکونی در شهرهای سر پل ذهاب و قصر شیرین شده است

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ارتباط زنده تلفنی با شبکه خبر، گفت: شمار مصدومان زمین لرزه حدود 866 نفر است.

نیک کردار افزود: با توجه به اینکه عده ای زیرآوار هستند آمار کشته ها و مصدومان در ساعات آینده افزایش می یابد . معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: بیش از 20 بالگرد کار انتقال مجروحان را انجام خواهند داد .

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زلزله شب گذشته موجب تخریب گسترده بناها و اماکن مسکونی در شهرهای سر پل ذهاب و قصر شیرین شده است و بیشترین آسیب ناشی از این زمین لرزه در این 2 شهر بوده است به طوری که بیمارستان سر پل ذهاب آسیب جدی دیده است، گفت :کار آوار برداری بعد از امداد و نجات ادامه می یابد و کار بازسازی مناطق آسیب دیده شروع می شود.

نیک کردار از باز بودن راه های اصلی خبر داد و گفت: راه های روستایی تا ساعت 10 صبح باز می شود. وی از همه شرکت های پیمانکاری خواست همه تجهیزات خود را برای بازگشایی راه ها به کار گیرند.

وی از قطع 200 مرکز موبایل بر اثر این حادثه سخن گفت و از وصل نیمی از آن خبر داد و اظهار امیدواری کرد با وصل شدن 100 سایت دیگر مشکلات ارتباط تلفنی و تلفن همراه رفع شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین گفت: فعلا برق فقط شهرستان سرپل قطع است که مقرر شد تا ساعت 10 صبح برق این منطقه برقرار شود.

وی به اسکان اضطراری مردم اشاره کرد و گفت: سرپل ذهاب و قصرشیرین منطقه گرمسیری محسوب می شود که هوا در این مناطق معتدل است اما دمای دالاهو، ثلاث باباجانی و اسلام آباد پایین و سرد هست و به پتو و چادر و تجهیزات گرمایشی نیاز است. وی گفت تاکنون 5 هزار تخته پتو میان مردم اسکان یافته توزیع شده است.

شمار مجروحان زلزله شب گذشته غرب کشور به 1686 تن رسیده است

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شمار مصدومان و مجروحان زلزله شب گذشته در مناطق مرزی کشور به 1686 تن رسیده است که بیشتر آنان به صورت سرپایی مداوا شده اند.

بهنام سعیدی روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم مناطق زلزله زده غرب کشور افزود: تعدادی کمی از این مصدومان از استان ایلام و بیشتر آنان از مناطق مختلف استان کرمانشاه هستند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تا کنون طبق گزارش ها 164 تن بدنبال زلزله شب گذشته جان باخته اند، اظهارکرد: بسیاری از راه هایی که شب گذشته مسدود بود و دسترسی به برخ مناطق مانند سرپل ذهاب میسر نبود ، بازگشایی شده است و بالگردها هم به این مناطق برای کمک به مردم زلزله زده اعزام شده اند.
سعیدی درباره اینکه آیا برق این مناطق وصل شده یا همچنان قطع است، گفت: در حال تلاش برای اتصال برق هستند و در برخی مناطق این کار انجام شده است.

سرپل ذهاب همچنان می لرزد

زلزله ای با بزرگی ٤.٧ دهم در مقیاس ریشتر سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. این زلزله دوشنبه ٢٢ آبان ١٣٩٦ ساعت ٠٧:٥٧:٥٥ در عمق ١٠ کیلومتری به ثبت رسیده است.

نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت : زلزله غرب کشور تا الان متاسفانه قریب به 164 نفر جان باخته و بیش از 1600 مجروح برجای گذاشته است.
این حادثه تقریبا در منطقه بی سابقه بوده است.
امکانات تمام کشور برای امدادرسانی به استان کرمانشاه بسیج شده است.

‌مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه نیز گفت : از زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری تاکنون حدود 94 پس لرزه داشتیم که اکثر آنها در همان منطقه ازگله بوده است.

ارسال تجهیزات و بعد از اعزام تیم های امدادی از لرستان به منطقه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت:600 تخته پتو و 60 دستگاه چادرگروهی از این استان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شد.
رضا آریایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس دستور جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ، مسئولیت ارزیابی آسیب دیدگان زلزله در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه بر عهده استان لرستان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: بر این اساس بامداد امروز و در اولین مرحله ارسال تجهیزات و بعد از اعزام تیم های امدادی، تعداد 600 تخته پتو و 60 دستگاه چادر گروهی از انبار جمعیت هلال احمر در خرم آباد به کرمانشاه ارسال شد و بر اساس اعلام نیاز استانداری کرمانشاه ، تعداد یک هزار تخته چادر و 2 هزار تخته پتو هم اکنون از انبارهای جمعیت هلال احمر لرستان بارگیری و به سمت شهرستان قصر شیرین در حال انتقال است.
آریایی یادآور شد: همچنین در همان ساعات اولیه بعد از زلزله، بر اساس درخواست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تعداد سه تیم کامل و مجهز اسکان اضطراری ، آوربرداری و سگ های تجسس زنده یاب از لرستان به قصر شیرین اعزام شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: زلزله شب گذشته کرمانشاه باعث خسارت واردآمدن به تعدادی واحد مسکونی نامقاوم شهری و روستایی در رومشکان و جراحات انسانی 2 نفر در کوهدشت شد.

اعلام سه روز عزای عمومی در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه سه روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام کرد.

به علت وقوع زلزله و کشته شدن 141 نفر از مردم استان کرمانشاه تا این لحظه، استاندار کرمانشاه با هماهنگی دفتر امام جمعه سه روز در این استان عزای عمومی اعلام کرد.

استاندار کرمانشاه با تسلیت به خانواده های آسیب دیده و داغدار اعلام کرد: کار امدادرسانی به مردم از طلوع آفتاب آغاز خواهد شد.

آماده باش اورژانس هوایی قزوین برای امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه

مدیر مرکز هدایت عملیات مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اورژانس هوایی قزوین در آماده باش کامل است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، مرکز قزوین ، سلیمانی افزود : با دستور EOC وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، اورژانس هوایی قزوین در آماده باش است تا در صورت نیاز برای امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه به این استان اعزام شود.
حدود یک ساعت قبل هم بیمارستان صحرایی 50 تختخوابی قزوین با 20 نیرو به شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه ارسال شد.
شدیدترین زمین لرزه کرمانشاه بیش از 7.3 ریشتر و کمترین پس لرزه آن بیش از 4 ریشتر بوده است.

دستورات ویژه دکتر جهانگیری برای امدادرسانی در سه استان زلزله زده

معاون اول رییس جمهور در تماس های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، کردستان و ایلام ضمن اطلاع از آخرین میزان خسارات ناشی از زلزله شب گذشته، بر ضرورت بسیج تمام امکانات استان برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و جبران خسارات تاکید کرد

دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز، در پی وقوع زمین لرزه در استانهای کرمانشاه، کردستان و ایلام، در تماس با استانداران این سه استان زلزله زده، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان این حادثه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، از استانداران استانهای مذکور خواست با بکارگیری حداکثر توان، بسیج امکانات و با استفاده تمام ظرفیت استان، کمک به حادثه دیدگان و آواربرداری را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند و از هیچ گونه تلاش و اقدام در جهت امدادرسانی به مصدومان دریغ نورزند.

رهبر انقلاب: همه دستگاه‌ها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند

در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین‌لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران، تأکید کردند: همه دستگاههای لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

آخرین وضعیت شبکه های آب و برق، سدها و نیروگاه های مناطق زلزله زده

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو آخرین وضعیت شبکه آب و برق و همینطور سدها و نیروگاه های مناطق زلزله زده غرب کشور را تشریح کرد و گفت: تلاش برای رفع قطعی برق در برخی مناطق کرمانشاه ادامه دارد.

«میثم جعفرزاده» شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شبکه آب و برق استان های کردستان و ایلام در حالت نرمال قرار دارد اما در استان کرمانشاه، هم اکنون آب و برق در شهرستان های «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی» در استان کرمانشاه قطع است.
وی ادامه داد: برق رسانی در منطقه «قصر شیرین» در استان کرمانشاه نیز دچار مشکل شده بود که اکنون این مشکل برطرف شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو افزود: تیم های عملیاتی اکنون در شهرستان های «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی» حضور دارند و برآوردمان این است که تا چند ساعت آینده شرایط برق در این شهرستان ها نرمال شود.
وی تصریح کرد: با توجه به عمق حادثه ای که در این مناطق رخ داده و تردد از وضعیت خاصی برخوردار شده است، قطعاً کار تیم های عملیاتی به مشکل بر می خورد.

پیام مشترک تسلیت استاندار و امام جمعه کرمانشاه

آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و بازوند استاندار کرمانشاه به مناسبت جان باختن تنی چند از مردم استان در حادثه زلزله پیام تسلیت مشترکی را منتشر کردند.

در پی وقوع زلزله 7.3 دهم ریشتری در استان کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه پیام تسلیت مشترکی را منتشر کردند در متن این بیانیه آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

جان باختن جانکاه تنی چند از هموطنان عزیز و به ویژه هم استانی‌های ارجمندمان در حادثه زلزله اخیر، روح و روان مردم عزیز کشور و علی الخصوص کرمانشاهیان عزیز را که صاحب عزای این مصیبت اند، جریحه دار نموده و به درد آورده است.
اینجانبان ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه تاسف بار، در فاصله اندکی از اربعین حسینی، برای آن عزیزان سفرکرده علو درجات و غفران الهی و همنشینی با حضرت سیدالشهداء علیه السلام را از خداوند سبحان مسئلت نموده و به احترام ارواح پاک ایشان، از روز دوشنبه‌۲۲ آبان ماه ۹۶ به مدت سه روز در استان عزای عمومی اعلام میکنم.
بی تردید مردم قهرمان استان کرمانشاه که تجربه ارزشمند دوران دفاع مقدس را در کارنامه خود دارند، دوشادوش یکدیگر و با همدلی و همبستگی، این روز‌های دشوار را پشت سر خواهند گذاشت.
مدیران استان نیز نهایت توان و تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به عموم هم استانی‌های عزیز و حادثه دیده به کار خواهند گرفت.
مصطفی علما
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

زائران ایرانی در امنیت و آرامش درحال ورود به کشور هستند
مدیرکل مرزی وزارت کشور اعلام کرد: به رغم حادثه زلزله ساعاتی قبل در عراق ، ایران و نوار مرزی دو کشور، حال زائران اربعین خوب و درحال ورود به کشور هستند.
'مجید آقا بابایی' افزود: به رغم حادثه زلزله شدیدی که گستره زیادی از دو کشور همسایه ایران و عراق را در برگرفت خوشبختانه و براساس گزارش دریافتی از عراق و داخل کشور و به خصوص نوار مرزی مشکل خاصی برای زائران رخ نداده و در سلامت کامل درحال ورود به کشور هستند.
وی با بیان اینکه از تعداد دو میلیون و 350 هزار زایر ایرانی حاضر در آیین معنوی اربعین حسینی حدود دو میلیون نفر به کشور بازگشته اند، گفت: مرزهای مهران، شلمچه و چزابه به صورت 24 ساعت فعالیت داشته و زائران درحال ورود به کشور هستند.
وی خاطرنشان کرد: آرامش و نظم خاصی در نوار مرزی حاکم است که این مهم هم اکنون از طریق مونیتورهای متصل به دوربین های مداربسته نوار مرزی قابل رویت است.

تعطیلی کرمانشاه

اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: به‌دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله، امروز دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل است.

کد خبر: 869878

وب گردی

وب گردی