وام نشر به برگزیدگان جشنواره کتاب سال دانشجویی ارائه می شود

دبیر بیست وچهارمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت: تسهیلاتی به عنوان وام نشر به دانشجویان برگزیده جشنواره کتاب سال دانشجویی ارائه می شود.

به گزارش ایسکانیوز، عادل تقوی گفت: بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی با هدف تشویق و ترغیب دانشجویان برای تولید و خلق آثار مکتوب همزمان با دوران تحصیل برگزار می شود تا دانشجویان به سمت تالیف سوق داده شوند.
وی با بیان اینکه حمایت فرهنگی برای دانشجویان مولف از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان جهاد دانشگاهی صورت می گیرد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کارهای دانشجویی سهم کمتری در بازار نشر دارد، برای تقویت و افزایش دانشجویان به سمت تالیف کتاب، دانشجویان برگزیده جشنواره کتاب سال دانشجویی تحت حمایت قرار گرفته و از ناشران خواسته می شود تا از دانشجویان برای انجام کارهای سفارشی در حوزه تالیف کتاب استفاده شود.
تقوی ادامه داد: ارائه تسهیلات وام نشر و نیز معرفی و خرید کتاب از دانشجویان برتر کتاب سال دانشجویانی از دیگر اقداماتی است که در حوزه حمایتی از آنان صورت می گیرد.
به گفته وی، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از هزینه چاپ کتاب از طریق اعطای وام نشر انجام می شود و دانشجویانی که به درجه ای از تولید محتوای فضای آموزشی برسند، سرمایه های به عنوان حق التالیف و یا حقالترجمه به آنان تعلق می گیرد.
دبیر بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی آثار برتر در این رویداد را 11 اثر دانست و افزود: این آثار در حوزه علوم انسانی، علوم پزشکی، دانپزشکی و فنی و مهندسی برتر شدند و 22 اثر نیز شایسته قدردانی می شوند.
وی تصریح کرد: اثار دانشجویانی که برای ترویح و تبلیغ در حوزه کتاب و کتاب خوانی اقدام به تولید و ترجمه کتاب در قالب فیلم کوتاه، داستان کوتاه، نمایشنامه و عکس کرده اند، مورد داوری قرار گرفته و از آنها قدردانی می شود .
تقوی، معرفی ناشر فعال در حوزه نشر آثار دانشجویی و معرفی استاد خادم کتاب و جوان ترین دانشجوی تولید کتاب و مولف و مترجم پرکار را نیز از دیگر بخش هایی دانست که در اختتامیه جشنواره کتاب سال دانشجویی مورد قدردانی قرار می گیرند.
اختتامیه بیست و چهارمین دوره کتاب ساب دانشجویی امروز(دوشنبه) در دانشگاه تهران برگزار می شود.

منبع : ایرنا

کد خبر: 869880

وب گردی

وب گردی