اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت

معاون مدیریت بحران کشور نجات جان مجروحان و بیرون آوردن زیرآوار ماندگان را اولویت اصلی نیروهای امدادی در زلزله کرمانشاه دانست و در عین حال از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سعیدی با تشریح آخرین وضعیت زلزله شب گذشته کرمانشاه با بیان اینکه پس از وقوع زلزله رسیدگی به وضعیت مصدومان و زلزله زدگان در اولویت قرار گرفت گفت: با روشن شدن هوا 19 فروند بالگرد نیز بلافاصله به منطقه اعزام شد.

وی با بیان اینکه 9 استان تاکنون اعلام آمادگی کردند که به زلزله زدگان کرمانشاه کمک کنند گفت: به مسئولان استان کرمانشاه اعلام کردیم که هرچه سریع‌تر نیازهای خود را برای پوشش زلزله زدگان اعلام کنند.

معاون مدیریت بحران کشور ضمن درخواست از مردم برای حفظ آرامش و پیگیری اخبار از رسانه‌های معتبر گفت: به سکنه مناطق زلزله زده هشدار داده‌ایم که نسبت به سست بودن خانه‌هایشان پس از وقوع زمین لرزه دقت کافی را داشته باشند چراکه ممکن است با پس لرزه‌هایی که پس از زلزله اصلی رخ می‌دهد خانه‌های سست، تخریب شوند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه پس از زلزله اسکان اضطراری زلزله زدگان در دستور کار قرار گرفت گفت: برای تعیین میزان خسارات وارده، تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند چراکه به علت شدت زمین لرزه قاعدتا آسیب‌هایی نیز به زیرساخت‌ها وارد شده است اما اولویت ما در این ساعات نجات جان مجروحان و بیرون آوردن زیرآوار ماندگان احتمالی است و بعد از آن نسبت به بررسی و تعیین میزان خسارت اقدام خواهیم کرد.

701

کد خبر: 869881

وب گردی

وب گردی