پایان نمایشگاه کتاب وین: گسترش همکاری های دانشگاهی و پژوهشی ایران و اتریش 

فعالیت های غرفه ایران درهفدهمین دوره نمایشگاه کتاب وین عصر روز گذشته (21آبان) پایان یافت.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، غرفه ایران در هفدهمین دوره نمایشگاه کتاب وین با مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به عرضه 500 عنوان کتاب و منشورات دانشگاهی پرداخت.

علیزاده، مدیرکل امور دانشجویان بین المللی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و تحقیقات فن آوری با اشاره به اعزام هیات دانشگاهی از دانشگاه‌های علامه‌طباطبایی، یزد، کردستان، رازی کرمانشاه و مازندران به منظور عرضه آخرین تالیفات دانشگاهی و معرفی دستاوردهای علمی ایران به نمایشگاه کتاب وین تصریح کرد: معرفی و شناساندن هرچه بیشتر دانشگاه‌های ایرانی و ارایه پتانسیل های موجود، تبلیغ برای جذب دانشجویان خارجی، ایجاد ارتباطات جدید با دانشگاه های اتریش و دیگر دانشگاه های اروپایی در راستای تبادل دانشجو و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک اروپایی، بحث و تبادل نظر با همکاران از دانشگاه های اتریشی و اروپایی از جمله اهدافی بود که در نمایشگاه کتاب وین دنبال شد.

وی همچنین از برگزاری نشستی با مدیر ارتباطات بین المللی آکادمی علوم اتریش در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: در این جلسه مقرر شد طرفین بر اساس تفاهم‌نامه کلی قبلی، برنامه عملیاتی مشترکی را تنظیم و همکاری در خصوص تبادل دانشجو را آغاز کنند.

از سوی دیگر دکتر قباد شفیعی معاون گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کردستان با اشاره به برگزاری نشستهای کاری در دانشگاه""FHJOANNEUM گراتس اتریش گفت: تبادل دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تعریف پروژه‌های مشترک علمی در قالب برنامه اروپایی H2020 و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مشترک مورد توافق طرفین قرار گرفت.

عبدالله مولایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش دربرنامه عصر ایران اشاره ای به نقاط قوت روابط فرهنگی ایران و اتریش داشتند و تاکید کردند: یکی از نقاط قوت روابط فرهنگی ایران و اتریش در سالهای اخیر همکاری های دانشگاهی و آکادمیک بوده است. کارگروه خاص این نوع همکاری ها در چهارچوب کمیسیون مشترک ایران و اتریش طراحی شده است و جلسات متعددی در تهران و وین داشته اند و حدود 12 دانشگاه و مراکز علمی ایران و اتریش یادداشت تفاهم همکاری امضا کرده اند.

با پایان یافتن فعالیت های غرفه ایران دراین نمایشگاه 100 جلد کتاب به زبان آلمانی و انگلیسی با موضوعات اسلام شناسی به مرکز اسلامی امام علی(ع) در وین، اهدا شد.

نمایشگاه کتاب وین عصر روز گذشته (21 آبان ) به کار خود پایان داد.

502

کد خبر: 869900

وب گردی

وب گردی