تظاهرات در اعتراض به آزارجنسی در آمریکا

صد‌ها شهروند آمریکایی در اعتراض به رویه گسترده آزار و اذیت جنسی بلاخص از سوی چهره‌های برجسته این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، در حالی که محافل سیاسی و رسانه‌های جهان همچنان به شدت تحت تاثیر سیل ادعا‌هایی درباره آزار و اذیت جنسی از سوی چهره‌های معروف هستند، صد‌ها معترض یکشنبه بعد از ظهر به خیابان‌های هالیوود در لس آنجلس ریختند و ضد این گونه رفتار‌ها راهپیمایی کردند.
به گزارش لس آنجلس تایمز، در این تظاهرات که با پیوستن دو تشکل معترض برگزار شد، صد‌ها نفر از جمله لورن سیوان، یکی از اتهام زنندگان به هاروی ویستین، (تهیه کننده هالیوود که اخیرا افشاگری‌های تکان دهنده‌ای درباره رفتار‌های جنسی آزار دهنده وی صورت گرفته است)، شرکت داشتند.
تارانا بورکه، یکی از فعالان اجتماعی، به لس آنجلس تایمز گفت: «من بسیار خرسندم که به این جا آمده ام، چون درواقع هالیوود بود که این موج را به راه انداخت. برگزاری این راهپیمایی، نه با ستارگان هالیوود، بلکه در هالیوود، واقعا جنبه نمادین دارد.»
نیویورک تایمز در ماه اکتبر با انتشار گزارشی درباره جزئیات اتهامات مطرح شده درباره موارد متعدد تعرض جنسی توسط وینستین که از حامیان مالی بزرگ حزب دموکرات نیز بوده است، طوفانی به پا کرد و موجب شد وینستین از شرکت خودش اخراج شود.
از آن زمان گزارش‌های متعددی مطرح و چهره‌های برجسته در رسانه‌ها و عرصه سیاست به رفتار‌های ناشایست جنسی متهم شده اند.
روز پنجشنبه واشنگتن پست گزارش داد: روی مور، نامزد حزب جمهوری خواه در سنا، در سال ۱۹۷۹ و در سن 32 سالگی با یک دختر چهارده ساله رابطه جنسی داشت.
این گزارش موجب شده است اعضای برجسته حزب جمهوری خواه از مور که ماه سپتامبر در انتخابات مقدماتی دور دوم در این حزب پیروز شد، فاصله بگیرند.

کد خبر: 870009

وب گردی

وب گردی