تا کنون 8 شهر و 526  روستا در کرمانشاه  دچار خسارت شده اند/ اعزام  تیم های امدادی  از 14 استان به محل حادثه

رئیس سازمان امداد و نجات گفت : بر اساس گزارش ها تا کنون 8 شهر و 526 روستا در کرمانشاه آسیب دیده اند.گفتنی است 138 و 832 نفر (33 هزار و 379 خانوار) در شعاع 50 کیلومتری کانون این زمین لرزه قرار داشتند.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان گفت: تعداد پس لرزه هایی که تا ساعت 10 صبح حوالی استان ثلاث باباجانی رخ داده است به 114 رسید.

به گفته وی، شهرستان‌های کرمانشاه ، قصرشیرین ، ثلاث باباجانی ، گیلان‌غرب ، سرپل‌ذهاب ، دالاهو ، اسلام‌آباد غرب و جوانرود تحت تاثیر این زمین لرزه قرار داشتند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: بر اساس گزارش ها تا کنون 8 شهر و 526 روستا در کرمانشاه آسیب دیده اند.گفتنی است 138 و 832 نفر (33 هزار و 379 خانوار) در شعاع 50 کیلومتری کانون این زمین لرزه قرار داشتند.

وی اضافه کرد : تعداد مصدومان تا ساعت 10 صبح به 2 هزار 500 نفر رسید که 23 نفر از طریق هوایی به بیمارستان های اطراف انتقال داده شدند.
سلیمی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ فروند بالگرد امداد نجات در استان کرمانشاه حضور دارند و آماده فعالیت هستند . تیم eoc استان بلافاصله بعد از وقوع حادثه در حالت آماده باش قرار گرفته و به تمامی تیم های عملیاتی استان حالت اضطراری اعلام شد.

وی افزود: نزدیک ترین تیم های عملیاتی جهت ارزیابی اولیه به نقاط آسیب دیده به منطقه اعزام شدند و عملیات جست وجو ، نجات و تخلیه اضطراری آغاز شد و همچنین به استان‌های معین کرمانشاه نیز حالت اضطرار اعلام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان با حضور رئیس و معاونان فعال سازی شده و ارتباط ویدیو کنفرانسی با استان‌های مرکزی و غربی و معین استان کرمانشاه برقرار و به دنبال آن عملیات اسکان اضطراری در شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و قصر شیرین از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد آغاز شده و پس از هماهنگی های لازم؛ تیم های عملیاتی از استان‌های معین و پشتیبان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به جزئیات تجهیزات و اقلام امدادی به مناطق زلزله زده گفت : تا کنون تیم‌های امدادی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، ایلام، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، قم، کردستان، لرستان، مرکزی و همدان به محل حادثه اعزام شدند.

سلیمی افزود: 16 تیم واکنش سریع ، 31 تیم جستجوی سگ زنده یاب، 41 تیم تخصصی آواربرداری، 48 تیم تخصصی اسکان اضطراری، 9 تیم تخصصی درمان اضطراری در این عملیات شرکت کرده و آمادگی کافی برای ارائه خدمات به هموطنان را دارند.

وی افزود: کل نیروی عملیاتی اعزامی به منطقه تا کنون ۵۹۱ نفر بوده است همچنین 40 دستگاه آمبولانس، 55 دستگاه خودرو کمک‌دار ، 9 دستگاه خودروی نجات، 26 هزار تخته پتو امدادی و 10 هزار دستگاه چادر امدادی در طول این عملیات مورد استفاده قرار گرفته است.

701

کد خبر: 870035

وب گردی

وب گردی