قطعی گاز در مناطق زلزله دیده نداشتیم/ افزایش ۳۴ درصدی مرگ خاموش نسبت به سال ۹۴

مدیر عامل شرکت HSEشرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه قطعی گاز در مناطق زلزله دیده نداشتیم گفت: تنها در سه شهر سرپل ذهاب،قصرشیرین و ثلاث باباجانی بخاطر اینکه تمرکز آسیب ها بیشتر بود همکاران به منظور کنترل و چک های ایمنی به صورت عمدی گاز را قطع کردیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا یوسفی پور مدیرعامل HSEشرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دودکش ها با ۷۱.۴۳ درصد رکورددار مرگ خاموش در کشور هستند گفت: عدم تهویه حدود ۸ درصد،استفاده از وسایل پخت و پز جهت گرم کردن حدود ۴ درصد و نواقص وسایل گازسوز حدود ۱۷ درصد بوده است.

او تصریح کرد: طبق گزارش پزشک قانونی حدود ۸۳۹ نفر از طریق گاز جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است و از این تعداد حدود ۲۵۶ نفر از طریق وسایل گازسوز بوده که رشد ۳۹ درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل HSEشرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دودکش ها با ۷۱.۴۳ درصد رکورددار مرگ خاموش در کشور است گفت:عدم تهویه حدود ۸ درصد،استفاده از وسایل پخت و پز جهت گرم کردن حدود ۴ درصد و نواقص وسایل گازسوز حدود ۱۷ درصد بوده است.

یوسفی پور با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز ایران به دلیل حادثه‌خیز بودن کشورمان تدابیر گسترده‌ای از سالیان گذشته اندیشیده بود، گفت: با توجه به اینکه ایران 75درصد کل حوادث طبیعی را در دنیا دارد بنابراین در دهه گذشته در راستای تقویت سیستم‌ها و تجهیزات صنعت گاز همکاری با یکی از شرکت‌های گازی اوزکای ژاپن صورت گرفت تا در نهایت احتمال حوادث ثانویه پس از زلزله را کاهش دهیم که خوشبختانه در نتیجه این اقدامات سبب شد پس از زلزله شب گذشته شاهد حوادث جانبی نباشیم.
او تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران مسئولیتی در ارتباط با لوله کشی گاز منارل ندارد و تمام نظارت‌ها از سوی سازمان نظام مهندسی کشور اعمال می شود به طوری که این مسئولیت از سال 82 به این سازمان محول شده است.
یوسفی‌پور گفت: از مشترکان گاز می خواهیم که خودسرانه کنترل گاز و رگولاتور را دستکاری نکنند و قبل از فرارسیدن سرما سیستم های سرمایشی از جمله دودکش و سیستم تهویه هوارا بررسی کنند . همچنین در فصل سرما با مدیریت بهینه مصرف گاز خود را کنترل کنند.

403

کد خبر: 870047

وب گردی

وب گردی