۱۴۵ بالگرد ارتش در کرمانشاه آماده امداد رسانی شدند

رئیس ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی از آماده امدادرسانی ۱۴۵ بالگرد هواپیمایی نیروی زمینی ارتش به منظور انتقال مصدومان یا محموله های کمک های امدادی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر شیرزاد علیپور در گفتگوی ضمن تسلیت حادثه زلزله غرب کشور به عموم مردم کشور گفت: از لحظات اولیه شروع حادثه، نیروی زمینی ارتش با تمام امکانات خود در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرد و فرماندهان ناحیه غرب ارتش نیز از همان ابتدا در تمام جلسات ستاد بحران زلزله حضور یافته‌اند.

وی افزود: امیر کیومرث حیدری فرمانده نزاجا در سریع ‌ترین زمان ممکن خودش را به منطقه رساند و هدایت عملیات امدادرسانی و کمک‌ رسانی نیروی زمینی ارتش به زلزله زدگان را شخصا بر عهده دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تمام یگان‌های مستقر نزاجا در مناطق زلزله‌زده از جمله «تیپ‌های ۷۰۱، ۳۵، ۱۸۱ و ۲۸۱»، «گروه ۳۳ توپخانه»، «پشتیبانی منطقه»، «بیمارستان منطقه‌ای» و «فرماندهی منطقه غرب»، همگی آماده‌باش هستند، گفت: نیروی زمین ارتش از شب گذشته تا این لحظه دو بیمارستان صحرایی را در مرز خسروی و سرپل ‌ذهاب مستقر و بیش از ۱۵ تیم پزشکی را با تمام امکانات به سرپل‌ذهاب اعزام کرده‌ است.

امیر علیپور افزود: استقرار ۱۲ فروند بالگرد در پادگان ابوذر برای کمک رسانی به زلزله زدگان، آواربرداری و امدادرسانی توسط نیروی انسانی تیپ‌های ۱۸۱، ۲۸۱، ۳۵ و ۷۱، پخت نان در سطح وسیع برای زلزله زدگان، اعزام آمبولانس‌ها به مناطق حادثه دیده، تامین امنیت پمپ بنزین‌های شهرستان‌های اسلام آباد، سرپل ذهاب و قصرشیرین، برپایی تعداد ۲۰۰ تخته چادر در منطقه سرپل‌ذهاب توسط تیپ ۱۸۱، در اختیارگذاشتن تعداد قابل توجهی تویوتای هاردتاپ برای انتقال مجروحین و اجساد در صورت کمبود آمبولانس و همچنین ارسال و به کارگیری وسایل مهندسی برای بازکردن جاده‌های مسدود و آواربرداری توسط گروه‌های مهندسی تیپ‌ها و گروه مهندسی ۴۱۱نزاجا، از جمله اقدامات نیروی زمینی ارتش در امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور است.

وی همچنین عنوان کرد: حدود ۱۴۵ بالگرد را در کرمانشاه به حالت آماده باش داریم که به محض اعلام نیاز، از آن‌ها استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه پادگان ابوذر را به صورت کامل تخلیه و به شکل یک بیمارستان منطقه‌ای درآمده، گفت: تمام آسایشگاه‌های این پادگان را تجهیز کردیم و تا این لحظه ۲۵۰ مجروح را در آنجا مستقر کرده‌ایم.

رئیس ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ارتباط تاکتیکی در منطقه زلزله زده توسط گروه ۴۰۴ فاوا نزاجا برقرار شده و با توجه به امکان قطعی اختلال ارتباطات شهری، برای برقراری ارتباط از این تاکتیک استفاده کردیم.

امیر علیپور در پایان با اشاره به تخلیه ۲۰ جسد از زیر آوار توسط گردان ۷۶۷ تیپ ۳۵ نیرو مخصوص و تحویل به بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب، خاطرنشان کرد: دو پسربچه مجروح نیز از زیر آوار توسط اعضای گردان ۷۶۷ تیپ ۳۵ نیرو مخصوص بیرون آورده شدند.

منبع: مهر

کد خبر: 870071

وب گردی

وب گردی