145 بالگرد ارتش در کرمانشاه آماده امداد رسانی شدند

رئیس ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی از آمادگی امدادرسانی 145 بالگرد هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) به منظور انتقال مصدومان یا محموله های کمک های امدادی خبر داد و اعلام کرد: تمامی امکانات نزاجا در منطقه زلزله زده آماده امداد رسانی به هموطنان هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، ، امیر سرتیپ دوم شیرزاد علیپور در گفت و گویی ضمن تسلیت حادثه زلزله غرب کشور به عموم مردم کشور گفت: از لحظات اولیه شروع حادثه، نیروی زمینی ارتش با تمام امکانات خود در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرد و فرماندهان ناحیه غرب ارتش نیز از همان ابتدا در تمام جلسات ستاد بحران زلزله حضور یافته‌اند.
وی افزود: امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نزاجا در سریع ‌ترین زمان ممکن خودش را به منطقه رساند و هدایت عملیات امدادرسانی و کمک‌ رسانی نیروی زمینی ارتش به زلزله زدگان را شخصا بر عهده دارد.
رئیس ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تمام یگان‌های مستقر نزاجا در مناطق زلزله‌زده از جمله «تیپ‌های 701، 35، 181 و 281»، «گروه 33 توپخانه»، «پشتیبانی منطقه»، «بیمارستان منطقه‌ای» و «فرماندهی منطقه غرب»، همگی آماده‌باش هستند، گفت: نیروی زمین ارتش از شب گذشته تا این لحظه دو بیمارستان صحرایی را در مرز خسروی و سرپل ‌ذهاب مستقر و بیش از 15 تیم پزشکی را با تمام امکانات به سرپل‌ذهاب اعزام کرده‌ است.
امیر سرتیپ دوم علیپور افزود: استقرار 12 فروند بالگرد در پادگان ابوذر برای کمک رسانی به زلزله زدگان، آواربرداری و امدادرسانی توسط نیروی انسانی تیپ‌های 181، 281، 35 و 71 ، پخت نان در سطح وسیع برای زلزله زدگان، اعزام آمبولانس‌ها به مناطق حادثه دیده، تامین امنیت پمپ بنزین‌های شهرستان‌های اسلام آباد، سرپل ذهاب و قصرشیرین، برپایی تعداد 200 تخته چادر در منطقه سرپل‌ذهاب توسط تیپ 181، در اختیارگذاشتن تعداد قابل توجهی تویوتای هاردتاپ برای انتقال مجروحین و اجساد در صورت کمبود آمبولانس و همچنین ارسال و به کارگیری وسایل مهندسی برای بازکردن جاده‌های مسدود و آواربرداری توسط گروه‌های مهندسی تیپ‌ها و گروه مهندسی 411نزاجا، از جمله اقدامات نیروی زمینی ارتش در امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور است.
وی همچنین عنوان کرد: حدود 145 بالگرد را در کرمانشاه به حالت آماده باش داریم که به محض اعلام نیاز، از آن‌ها استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه پادگان ابوذر را به صورت کامل تخلیه و به شکل یک بیمارستان منطقه‌ای درآمده ، گفت: تمام آسایشگاه‌های این پادگان را تجهیز کردیم و تا این لحظه 250 مجروح را در آنجا مستقر کرده‌ایم.
رئیس ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ارتباط تاکتیکی در منطقه زلزله زده توسط گروه 404 فاوا نزاجا برقرار شده و با توجه به امکان قطعی اختلال ارتباطات شهری، برای برقراری ارتباط از این تاکتیک استفاده کردیم.
امیر سرتیپ دوم علیپور در پایان با اشاره به تخلیه 20 جسد از زیر آوار توسط گردان 767 تیپ 35 نیرو مخصوص و تحویل به بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب، خاطرنشان کرد: دو پسربچه مجروح نیز از زیر آوار توسط اعضای گردان 767 تیپ 35 نیرو مخصوص بیرون آورده شدند.
در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین لرزه در غرب کشور که به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران تأکید کردند که همه دستگاه‌های لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند و با بهره‌گیری سریع از همه‌ امکانات از افزایش تلفات جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگای 7.3 ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند. همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.

705

کد خبر: 870075

وب گردی

وب گردی