ارائه خدمات حمایتی روانی اجتماعی در حادثه زلزله کرمانشاه توسط گروه فوریتی محب سازمان بهزیستی

خدمات حمایتی روانی اجتماعی در حادثه زلزله در استان کرمانشاه توسط گروه فوریتی محب سازمان بهزیستی(مداخله و حمایت های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی، حوادث و شرایط اضطراری) ارائه می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ سازمان بهزیستی کشور به منظور توانمند سازی و تسکین آلام ناشی از بلایای طبیعی و حوادث اضطراری طرح خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های روانی – اجتماعی (#طرح_محب) را با تاکید بر توانمندسازی اجتماعات محلی به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی – اجتماعی در بلایای طبیعی و حوادث اضطراری برنامه ریزی، طراحی و پیاده سازی کرده است. در پی حادثه شب گذشته تمامی تیم های فوریتی محب استانهای غربی در حالت آماده باش بودند و امروز نیز گروه فوریتی محب استان کرمانشاه کار خود را آغاز خواهد کرد.گفتنی است استان های همدان و ایلام نیز پشتیبان خواهند بود.

در مجموع هدف نهایی از اجرای طرح محب؛ کاهش اختلالات و مشکلات روانی ـ اجتماعی ناشی از بلایای طبیعی و حوادث اضطراری، توانمند‌سازی اجتماعات محلی در مدیریت بحران، افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مشکلات روانی ـ اجتماعی پس از بلایای طبیعی، افزایش مهارت‌های مدیریت بحران اجتماعات محلی است.

701

کد خبر: 870101

وب گردی

وب گردی