کار آواربرداری سخت تر از کارهای درمانی است/20 بالگرد مسئولیت حمل مجروحان را برعهده دارند

وزیربهداشت با بیان اینکه تجهیزات پزشکی، بانک خون، دارو و خدمات بهداشتی به صورت کامل تامین شده است، گفت: 150 دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و 20 بالگرد نیز مسئولیت حمل مجروجین را برعهده دارند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدحسن هاشمی در بازدید از مرکز مدیریت عملیات بحران وزارت بهداشت (EOC) در خصوص تمهیدات انجام شده جهت اعزام تیم های بهداشتی درمانی به محل حادثه زلزله شب گذشته، گفت: از همان ساعات اولیه، نیروهای درمانی از تهران و سایر شهرستان ها به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وزیربهداشت گفت: طبیعی است که در چنین حوادثی نیروهای اورژانس و بیمارستان ها بیشتر درگیر می شوند. در این حادثه بیمارستان های بعضی از شهرها آسیب دیده اند و لذا خدمت رسانی را با مشکل روبرو کرده است.

دکتر هاشمی با بیان اینکه تاکنون 208 نفر فوت کرده اند، تصریح کرد: تا این لحظه بالغ بر 2500 نفر در بیمارستان ها پذیرش شده و 2180 نفر نیز مرخص شده اند و اکنون 400 نفر در بیمارستان ها بستری هستند.

وزیربهداشت گفت: تعداد 150 دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به محل اعزام شده و 20 بالگرد نیز مسئولیت حمل مجروحین را برعهده دارند. ضمن اینکه تعداد 3 هواپیما در محل مستقر شده تا مصدومان را به سه استان مجاور آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و همدان توزیع کنند و علاوه براینها هرسه دانشگاه علوم پزشکی تهران بالغ بر 2000 تخت را آماده پذیرش مصدومان کرده اند.

دکتر هاشمی گفت: طبیعی است که باید اولویت بر درمان مصدومان در محل حادثه باشد، چرا که راه های مواصلاتی با مشکل روبرو است، ضمن اینکه تعداد زیادی از پرستاران و رشته های تخصصی اعزام شده اند و کارها به خوبی دنبال خواهد شد. علاوه بر اینها بیمار ستان های صحرایی اعم از بیمارستان های تحت پوشش سپاه، بسیج و ارتش و وزارت بهداشت به تدریج درحال برپایی است و جامعه پزشکی و پرستاری به صورت داوطلبانه برای امدادرسانی وارد مناطق زلزله زده می شوند.

وزیربهداشت بیان کرد: کار آواربرداری سخت تر از کارهای درمانی است، اما به نسبتی که کار آنها پیش برود خدمات بهداشتی و درمانی هم ارائه خواهد شد.

دکتر هاشمی گفت: تجهیزات، بانک خون و دارو و خدمات بهداشتی به صورت کامل تامین شده است. معمولا در چنین شرایطی مسایل بهداشتی از روز دوم و سوم حادتر می شود، اما نیروهای بهداشتی ما درحال حاضر آماده خدمت هستند.

وزیربهداشت در پایان گفت: به دستور رییس جمهور و در معیت وزیر محترم کشور به مناطق اسیب دیده برای پیگیری امور خواهیم رفت.

701

کد خبر: 870164

وب گردی

وب گردی