تاکید استاندار البرز بر بسیج دستگاه‌های خدمات رسان استان برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

استاندار البرز بر بسیج دستگاه‌های خدمات رسان البرز برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدعلی نجفی صبح دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران با تأکید بر بسیج دستگاه‌های خدمات رسان استان برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور به‌ویژه استان کرمانشاه، اظهار کرد: آمار مصدومان این حادثه به چندین هزار نفر رسیده است.

نجفی با تأکید بر اینکه روستاهای زیادی در مناطق غربی کشور دچار حادثه شده‌اند، گفت: خوشبختانه اقدامات اولیه از شب گذشته آغازشده است.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بسیج همه دستگاه‌ها و نهادهای نظامی برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان، گفت: رئیس‌جمهور هم دستورهای لازم را در این زمینه صادر کرده است.

استاندار البرز بابیان اینکه شاهد حضور مسئولان ارشد کشوری در مناطق زلزله‌زده هستیم، گفت: امکانات دستگاه‌ها و نهادهای استان برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان پیش بینی شده است.

نجفی در ادامه تشکیل این جلسه را به‌منظور رصد آخرین وضعیت اقدامات امدادرسانی در استان ذکر کرد و گفت: استان‌هایی که نیاز بوده بنا به تصمیم و تشخیص وزارت کشور برای کمک‌رسانی مشخص‌شده‌اند و ممکن است سهمیه استان البرز نیز هم مشخص شود.

وی با تأکید بر جلوگیری از هرگونه اقدام متفرقه و بدون هماهنگی در استان، گفت: اعزام امکانات باید با هماهنگی صورت گیرد تا مشکلات ترددی ایجاد نشود، البته این موضوع اعزام خدمات ضروری را شامل نمی‌شود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه همه نیازها و اقدامات مدیریت بحران استان و اورژانس باید از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود، بر لزوم آمادگی استان برای مدیریت حوادث غیرمترقبه تأکید کرد.

نجفی تأکید کرد: با توجه به اینکه هر حادثه در لحظه ممکن است به وقوع بپیوندد باید آمادگی لازم را در تمامی بخش‌ها داشت و امکانات امدادی، درمانی و پشتیبانی را نیز برای مواقع اضطراری پیش‌بینی کرد.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه باید برای مدیریت بحران همواره دو سناریو را در نظر داشته باشیم، گفت: البرز معین تهران در حوادث محسوب می‌شود، باید برای تأمین امکانات در مواقع موردنیاز از پیش اقدامات اولیه را انجام داد و نیازهای لازم را برای پشتیبانی به مرکز اعلام کرد.

استاندار البرز گفت: امکانات موردنیاز دستگاه‌ها و بودجه پشتیبانی حوادث ستاد مرکزی اعلام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای اعزام اقلام موردنیاز باید خودروهای سنگین نیز پیش‌بینی شود، گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل باید امکاناتی نظیر تریلی را تأمین کند.

نجفی با تأکید بر اینکه امکانات سپاه استان باید از موجودی‌های فعلی هدایت شود، گفت: تأکید مقامات ستادی کشور نیز این مهم است که از هرگونه اقدام متفرقه پرهیز شود و تا زمانی که مأموریتی به دستگاهی داده نشده حرکت خارج از برنامه‌ریزی انجام نشود.

901

کد خبر: 870189

وب گردی

وب گردی