برق مسکن مهر سرپل ذهاب تا اطلاع ثانوی قطع شد

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر گفت: در واقع درهم تنیدگی شبکه و خرابی بسیار، باعث شده برق کل منطقه مسکن مهر سرپل ذهاب را قطع کنیم که این عامل بیشتر به دلیل عدم نظارت مهندسی صحیح و شبکه بوده است.

محمد ابراهیم نژاد مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص موضوع برق‌رسانی در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: در مناطق زلزله زده دو واحد نیروگاه بیستون دچار مشکل شد که ما مجبور شدیم برق فوق توزیع را قطع کنیم و اکنون با انجام عملیات و مانور توانستیم برق فوق توزیع منطقه را جبران کنیم. همچنین یک پست سیار 63 کیلو ولت برق را در حوزه مدیریت بحران تهیه و تدارک دیدیم به طوری که هم اکنون برق را از کرمانشاه به سرپل ذهاب برق ارسال و در مدار قرار گرفت؛ بنابراین در بخش فوق توزیع مشکلی نداریم.

ابراهیم‌نژاد تاکید کرد: با توجه به اینکه خسارت و فروریزش پست های 20 کیلوولت و سیم‌های توزیع در خیابان‌ها زیاد است ما الان در ورودی سرپل ذهاب برق داریم اما نمی‌توانیم شهر را برق‌دار کنیم چرا که احتمال اتصال کوتاه و جرقه وجود دارد.

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: از زمان شروع زلزله اکیپ های عملیاتی به منطقه اعزام و مستقر شدند و کار امدادرسانی را انجام می‌دهند. با توجه به اینکه پیش بینی می کنیم آوار برداری تا ساعات تاریکی هوا ادامه داشته باشد، در همین راستا گروه های امدادی را از استان لرستان و مرکزی به شهر سرپل ذهاب فرستادیم؛ به این ترتیب روشنایی معابر اصلی این شهر تا ساعت ۷ به طور کامل برقرار می شود و چند روستای باقیمانده نیز تا قبل از تاریکی هوا، برق دار می شوند.

او در خصوص مسکن مهر سرپل ذهاب تصریح کرد: در واقع درهم تنیدگی شبکه و خرابی بسیار باعث شده که برق کل منطقه مسکن مهر را قطع کنیم این عامل بیشتر به دلیل عدم نظارت مهندسی صحیح وشبکه بوده است. به گونه ای در هم پیچیدگی شبکه به هیچ عنوان قابل بازیابی در مسکن مهر نیست؛ بنابراین مجبور شدیم برق مسکن مهر را به صورت منفک قطع کنیم.

402

کد خبر: 870307

وب گردی

وب گردی