امروز جلسه بررسی گزینه های شهرداری برگزار می شود/ بومی یا غیربومی بودن شهردار تفاوتی ندارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان گفت: برای ما بومی یا غیربومی بودن شهردار تفاوت چندانی ندارد. ما شهرداری می خواهیم که توانایی مدیریت شهری همدان را به نحو احسن داشته باشد و روزانه حداقل 16 ساعت برای مدیریت شهری وقت بگذارد.

کامران گردان عضو شورای شهر همدان در ارتباط با دلایل استعفای شهردار این شهر در روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: در جلسه ای که روز گذشته با حضور خبرنگاران در شورای شهر برگزار شد حسین مرادی توضیحات خود مبنی بر این تصمیم را بیان کرده و گفت مسائل خانوادگی و بیماری همسرم دلیل انصراف بنده از شهرداری همدان است و هیچ دلیل دیگری ندارد.

وی ادامه داد: شهردار منتخب همدان درخواست کتبی خود را برای انصراف از شهرداری همدان ارائه داد که توسط رئیس شهر شورای همدان در جلسه قرائت شد و پس از قرائت این درخواست اعضای شورای شهر همدان مخالفتی از خود نشان نداده و با درخواست حسین مرادی مبنی بر انصراف از شهرداری همدان موافقت کردند.

هنوز فرد خاصی انتخاب نشده

وی درباره انتخاب محمدرضا محمدی به عنوان جایگزین شهردار مستعفی گفت: گزینه های شورا زیاد هستند آقای محمدی هم ممکن است یکی از این گزینه ها باشد ولی فرد خاصی انتخاب نشده و طی اولین جلسه ای که برگزار شود ممکن است اسامی اعلام شود. اسامی مطروحه را اعلام خواهیم کرد.

گردان در ادامه درباره انتخاب مرادی به عنوان شهردار همدان گفت :شایعه انتخاب مرادی به عنوان معامله سیاسی را تکذیب می کنم و ایشان خودشان هم اعلام کردند که عضو هیچ حزب و دسته ای نیستند و تنها دلیل استعفای وی هم بیماری همسرشان است.

برای ما بومی یا غیربومی بودن شهردار تفاوت چندانی ندارد

عضو شورای شهر همدان درباره بومی بودن شهردار منتخب تصریح کرد: گزینه های بومی از قبل در شورا مطرح بودند و گزینه های غیربومی هم اگر مطرح شوند اعضای شورا باید نظر بدهند که اگر کسی انتخاب شود به وزارت کشور معرفی کنیم و برای ما بومی یا غیربومی بودن شهردار تفاوت چندانی ندارد ما شهرداری می خواهیم که توانایی مدیریت شهری همدان را به نحو احسن داشته باشد و روزانه حداقل 16 ساعت برای مدیریت شهری وقت بگذارد.

سخنگوی شورای شهر همدان ادامه داد: شهردار باید مشکلاتی که در شهرداری استان داریم و توقعاتی که مردم برای ایجاد تحول بیشتر در استان دارند را به انجام برساند و بتواند مدیریت شهری را بدون چالش به ثمر برساند و تنها وابستگی اش به کار و تلاش و فعالیت باشد.

وی در پایان گفت :با توجه به اینکه وزارت کشور تایید شهردار منتخب همدان را دیر پاسخ دادند و با توجه به انصراف شهردار شورای شهر همدان 7 الی 8 روز وقت دارد که گزینه منتخب دیگری را به وزارت کشور معرفی کند تا پس از تایید به عنوان شهردار همدان انتخاب شود.

حسین مرادی پیشتر شهردار سابق مناطق 22 و چهار تهران و مدیرکل فعلی امور مناطق شهرداری تهران است و از بین چهار گزینه نهایی شهرداری همدان توانست اعتماد تمامی اعضای شورای اسلامی شهر همدان برای کسب کرسی شهرداری را جلب کند. 12 سال در سمت های رئیس اداره نظارت، مشاور معاون شهرسازی، معاون حوزه معاونت شهرسازی و معماری و قائم مقام منطقه 22 تهران حضور داشته است.وی در 12 مهر ماه در صحن شورای اسلامی شهر همدان، با کسب 11 رای قاطع به عنوان شهردار جدید شهر همدان برگزیده شد اما دیروز رسما از این پست کناره گرفت.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 870403

وب گردی

وب گردی