مخالفت نمایندگان مجلس با ادغام چند وزارتخانه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از مخالفت اعضای کمیسیون متبوعش با انتزاع و ادغام وزارتخانه‌ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (دوشنبه 22 آبان) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون در دفتر علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار شد.

وی افزود: رئیس مجلس در این جلسه درباره انتزاع و اقدام برخی از وزارتخانه‌ها مانند انتزاع وزارت راه و شهرسازی و همچنین کار تعاون و رفاه اجتماعی نکاتی را مطرح کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پس از اظهارات آقای لاریجانی اعضای کمیسیون نظرات خود را درباره این موضوع مطرح کرد، گفت: اکثر نمایندگان به طور ضمنی با نظرات رئیس مجلس درباره انتزاع و ادغام برخی از وزارتخانه‌ها مخالفت کردند.

وحدتی با بیان اینکه نمایندگان معتقد بودند که ساختار دولت به شکل فعلی باقی بماند، تصریح کرد: اعضای کمیسیون همچنین معتقد بودند که اولویت‌های مهمتری نسبت به ادغام وزارتخانه‌ها در کشور وجود دارد، مشکلاتی مانند هدفمندی یارانه‌ها، شرکت‌های تامین اجتماعی و همچنین مشکلات مدیریتی که باید در اولویت قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون در این نشست عنوان کردند که اگر قرار است که تغییراتی در ساختار دولت ایجاد شود کار کارشناسی بیشتری بر روی آن انجام شود تا اگر این تغییرات صورت گرفت در آینده پشیمانی ایجاد نشود، ادامه داد: نمایندگان معتقد بودند که اگر این تغییرات زمانبر و هزینه‌بر بوده و هزینه اضافی را بردوش دولت خواهد گذاشت، لذا ضروری است تا کار کارشناسی بیشتری بر روی این کار صورت بگیرد و در صورت احساس نیاز می‌توان این کار را به مرور زمان انجام داد.

وحدتی با بیان اینکه زمینه برای این تغییرات فراهم نیست، گفت: مقرر شد تا بررسی‌ها ادامه یابد و اگر قرار شد وزارتخانه‌ای منتزع یا ادغام شود محاسن و معایب آن بررسی شده و در صورتی که لازم شد جلسات بیشتری را در این باره برگزار خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر: 870479

وب گردی

وب گردی