زخم‌های ماندگار بیش از دو هفته را جدی بگیرید

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران، گفت: هر نوع زخمی که بیشتر از ۱۴روز بهبود نیابد و خال‌هایی که تغییر رنگ دهند باید توسط پزشک متخصص مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، دکتر بابک ساعدی در آستانه برگزاری ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران، اظهار کرد: در میان جراحی های سر و صورت جراحی بینی بسیار شایع است که جهت زیبایی، کارکرد مناسب بینی و بازتوانی تنفس انجام می شود.

وی با بیان اینکه سرطان پوست و به ویژه سر و صورت در افرادی که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارند بیشتر است، افزود: این سرطان در افرادی که دارای پوست روشن همچنین کشاورزان، مشاغلی که با مواد صنعتی سرکار دارند و سابقه سوختگی دارند بیشتر مشاهده می شود.

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران ادامه داد: افرادی که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارند برای پیشگیری از سرطان پوست ضرورت دارد از کرم های ضد آفتاب که SPF آنها بالای ۳۰ است استفاده کنند.

ساعدی خاطرنشان کرد: هر نوع زخمی که بیشتر از ۱۴ روز بهبود نیابد، خال‌های که تغییر رنگ دهند و بزرگ‌تر شوند همچنین هر زخم غیر معمول در گوش و بینی، تغییر صدا و بی حسی در صورت باید جدی گرفته شوند چراکه می توانند نشانه‌ای از سرطان پوست باشند بنابراین باید توسط پزشک متخصص مورد آزمایش و بررسی قرار گیرند.

ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران ۱ تا۳ آذر ۹۶ با حضور ۱۲ کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا و با برگزاری ۲۲ پنل، ۱۲ کارگاه عملی، ۴۰ مقاله بصورت پوستر و بیش از ۱۰۰ سخنرانی در مرکز همایش های رازی برگزار خواهد شد.

۷۰۵

کد خبر: 870508

وب گردی

وب گردی