اهدای نشان «سفیران کتاب» به سه نخبه شیرازی

به مناسبت هفته کتاب در جلسه دیروز شورای شهر شیراز با اهدای نشان «سفیران کتاب» از تعدادی از نخبگان علمی، فرهنگی وهنری تقدیر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرجنوب، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این جلسه با تقدیر از همکاری شورا و شهرداری شیراز در حوزه فرهنگی گفت: جامعه فرهنگی و ادبی شیراز مصمم است در کنار شورا و شهرداری هم وغم خود را به کار بندد تا هویت فرهنگی شهر به شهر بازگردد.
مریدی اظهارداشت: امروز میادین و خیابانهای بسیاری در شهر به نام شهدا نامگذاری شده که اتفاق فرخندهای است و موجب افتخار ماست اما در کنار آن بزرگان فرهنگی نیز در شهر هستند که امروز یا در بین ما هستند یا نیستند که میتوان از نام آنها نیز در این نام گذاری ها استفاده کرد.
وی ادامه داد: البته مدتهاست که از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای نامگذاری دعوت نمیشود اما از این پس ما آماده حضور در این جلسات هستیم و از انجمن مفاخر فرهنگی نیز میتوانیم استفاده کنیم. مریدی گفت: یکی دیگر از کارهایی که مدتی است با همکاری انجمن مفاخر شکل گرفته تعریف نشان ویژهای با عنوان نشان شیراز است که این نشان برازنده بسیاری از بزرگان شهر است که تا شهریور ماه سال آینده ۳۰ نشان به بزرگان و مفاخر شهر اهدا میشود و در این زمینه شورا و شهرداری می توانند ما را یاری کنند.
در ادامه جلسه منصور اوجی از نویسندگان فرهیخته شیراز نیز گفت: در حال حاضر فرهیختگان فرهنگی شهرهایی مانند تهران، مشهد، اصفهان و تبریز زمانی که فوت می کنند یک قطعه یا آرامستان ویژه دارند اما در شیراز وقتی یک فرهیخته فرهنگی جان به جان آفرین تقدیم می کنند او را در آن سر شهر در نقطه ای دوردست دفن می کنند.
وی افزود: با توجه به این موضوع جا دارد حداقل یکی از باغهای شهر را برای ایجاد آرامستان ویژه هنرمندان و فرهیختگان شهر در نظر بگیرند.
صفری از اساتید موسیقی شیراز نیز گفت: ما هنرمندان و فرهنگوران برای ویلای شمال و پول کار نمیکنیم و افتخار ما همین است که برای شهر خودمان در تلاش هستیم. گفتنی است در ادامه از سه نفر از سفیران کتاب از جمله محمد کشاورز نخبه فرهنگی و نویسنده معاصر، امیر آزادی نخبه علمی و سعید رضا کیخا نخبه ورزشی با اهدا نشان فرهنگی شیراز تقدیر به عمل آمد.

900

کد خبر: 870588

وب گردی

وب گردی