جهش تحصیلی می‌تواند در زمره اقدامات آموزش و پرورش برای تیزهوشان باشد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی آمار جهش تحصیلی دانش آموزان در سال جاری را اعلام کرد و گفت: 9000 دانش‌آموز درخواست جهش تحصیلی ارائه کرده بودند که از این میزان با درخواست 4700 دانش آموز موافقت شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا مجید قدمی ، با اشاره به اینکه بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی نسبت به سال 92، چهار برابر شده است اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ بودیم و پیش بینی‌هایی داشتیم که توانستیم به اغلب آنها عمل کنیم. امیدواریم تمام بودجه مصوب، تخصیص یابد.

وی افزود: بویژه در زمینه تامین سرویس ایاب و ذهاب اقدامات خوبی صورت گرفت، به گونه‌ای که اکنون می‌توان گفت به صورت میانگین در سطح کشور 70 تا 80 درصد نیاز به سرویس ایاب و ذهاب برطرف شده است و در مناطق محروم نیز پوشش صد در صدی داریم. چاپ و توزیع به موقع کتاب‌های درسی، اجرای طرح تلفیقی فراگیر و اجرای طرح خدمات حمایتی از دیگر اقداماتی است که انجام داده‌ایم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین آمار جهش تحصیلی در سال جاری را اعلام کرد و گفت: 9000 دانش آموز درخواست جهش تحصیلی ارائه کرده بودند که از این میزان با درخواست 4700 دانش آموز موافقت شد.

قدمی ادامه داد: جهش تحصیلی می‌تواند در زمره اقدامات آموزش و پرورش برای تیزهوشان باشد و اگر با بررسی‌های کارشناسی دقیق جلو برود مفید واقع می‌شود.ما امکانات سنجش دانش آموزان برای جهش تحصیلی را در اختیار داریم و طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش هر ساله این کار را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه اگر هزینه هر دانش آموز حدود دو میلیون و 500 هزارتومان تمام شود، می‌توان گفت که جهش تحصیلی باعث صرفه‌جویی 10 میلیارد تومانی می‌شود گفت: یکی دیگر از مزیت‌های جهش تحصیلی کاهش تراکم دانش آموزی است.
706

کد خبر: 870602

وب گردی

وب گردی