آتش‌سوزی کابل‌های برق روستاهای قصرشیرین برطرف شد/ مشکلی در روشنایی معابر در مناطق زلزله زده  وجود ندارد

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر با تاکید براینکه تقریبا بالای 80درصد سرپل ذهاب برق ‌دار شده است، گفت: آتش سوزی در کابل‌های برق روستاهای قصرشیرین محدود بوده و هم اکنون برطرف شده است.

محمد ابراهیم نژاد مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص آتش سوزی در کابل های برق روستاهای قصرشیرین گفت: این آتش سوزی محدود بوده و هم اکنون برطرف شده است.

او تصریح کرد: مشکل برق در معابر و روشنایی روستاها نداریم و در سرپل‌ذهاب فیدرهای 20 کیلوولت برق‌دار شده است. تقریبا بالای 80درصد سرپل ذهاب برق دارد.

ابراهیم نژاد گفت: همچنین در جاهایی که ساختمان‌ها فروریزش داشته یا اتصال در شبکه دارند امکان وصل برق نیست، چرا که در صورت وصل کل شبکه تعطیل می شود بنابراین در جاهای که سالم هستند برقشان وصل شده است.

ابراهیم‌نژاد اضافه کرد: ما یک بحثی را از شش ماه پیش در شرکت توانیر سامانه فرماندهی حادثه در صنعت برق راه‌اندازی کردیم که این ICSاستاندارد بین‌المللی در فرماندهی حادثه است، چند هفته پیش دوره سه روزه ICS را با حضور مدیران بحران برق سراسر کشور در پایگاه مدیریت بحران تهران برگزار کردیم و این حادثه بسیار به کار ما آمد ما با یک طرح ریزی ابتدایی در این حوادث از سامانه فرماندهی حادثه بهره‌مند شدیم اکیپ های امدادی و انتخاب استان‌های معین و انتخاب تجهیزاتی که باید ارسال شود و تصمیم‌گیری در این خصوص یکی از توفیقاتی بود که در راستای آموزش‌های ICS توانستیم اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر گفت: با توجه به اینکه تخریب 250 واحد مسکن مهر این عملیات را به اکیپ های اعزامی واگذار کردیم تا جاییکه محاسبات ما درست از آب در آمد و دقیقا همزمان با این که اکیپ های دیگر که فیدرهای 20 کیلوولت را برق‌دار کردند کابل کشی مستقل و جداگانه روشنایی مسکن مهر نیز دیشب به اتمام رسید در حال حاضر برق سرپل ذهاب وصل شده است.

او خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی که تخریب شده و برق آن ها اتصال دارد فعلا برق‌شان وصل نمی شود. الان فیدرهای 20 کیلوولت در کل سرپل ذهاب برق دارد یعنی هر ساختمانی که اتصالی نداشته باشد، می تواند از خروجی پست برق را دریافت کند.

402

کد خبر: 870640

وب گردی

وب گردی