توافق آمریکا و داعش برای خروج از رقه فاش شد

شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا در زمان تصرف رقه، به حدود ۲۵۰ عضو داعش اجازه خروج امن از شهر را داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی، بررسی ها نشان می دهند که شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا در زمان تصرف رقه، به حدود 250 عضو داعش اجازه خروج امن از شهر را داده اند.

این اعضا، بر مبنای توافقی با شبه نظامیان اجازه یافته اند که بدون در اختیار داشتن سلاح های خود، به همراه بیش از چهارهزار نفر از ساکنان غیرنظامی شهر از رقه خارج شوند.

غیرنظامیان که عمدتا از اعضای خانواده نیروهای داعش بودند، اندکی قبل از بازپس گیری رقه از این نیروها اجازه یافته بودند با حدود صد اتوبوس این شهر را ترک کنند.

در همین ارتباط، همچنین مشخص شده که در آستانه بازپس‌گیری شهر، از جمله ده ها نفر از اعضای خارجی داعش نیز توانسته اند به همراه 10 کامیون اسلحه و مواد منفجره از رقه خارج شوند.

این تروریست های خارجی، بلافاصله پس از خروج از شهر پراکنده شده و حتی برخی از آنها موفق به عبور از مرز ترکیه شده اند.

ائتلاف به رهبری ایالات متحده در آستانه تصرف رقه، اعلام کرده بود که به هیچ یک از اعضای خارجی داعش اجازه خروج از شهر را نمی دهد و این تروریستها یا باید خود را تسلیم کنند یا بمیرند.

با وجود این، شواهدی در دست است که برخی از فرماندهان کُرد و عرب متحد آمریکا، در معامله‌ای با داعش اجازه خروج ده‌ها نفر از آنها از شهر را داده اند.

"نیروهای دموکراتیک سوریه" مورد حمایت آمریکا سه هفته پیش طی نشستی خبری در رقه رسما اعلام پیروزی کردند و گفتند که شهر به طور کامل از داعش تصفیه شده است.

کد خبر: 870662

وب گردی

وب گردی