انتقاد از فاصله زیاد ایستگاه تولید تا توزیع/ لزوم مجهز شدن اصناف به ابزارهای نوین

معاون وزیر صنعت با انتقاد از فاصله زیاد بین ایستگاه های تولید تا توزیع کالا گفت :باید اصناف در سال های آتی به ابزار های نوین در بخش تولید و توزیع مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حسن یونس سینکی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت صبح امروز در دهمین اجلاس ششمین دوره نمایندگان اتاق اصناف ایران،گفت: در تاریخ کشور اصناف از یک هویت برخوردارند که این هویت در قیام های ملی ویژگی هایی داشته است .

او افزود : در حوزه حرفه ای اصناف، امانت داری و سلامت و تلاش حرف اول را می‌زند که باید از آن پاسداری شود .

سینکی تصریح کرد: در گستره ی رفتارهای حرفه ای اصناف مشکل بخش اجرایی نیست بلکه نحوه تفکر است .

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: نقاط آسیب زننده بر حوزه بازرگانی و فرصت ها و تهدید ها باید شناسایی شوند تا مشکلات زودتر حل شود که از جمله آن میتوان گفتمان غیر تخصصی را عنوان کرد .

او ادامه داد: فاصله طولانی کالای تولید شده از ایستگاه تولید تا مصرف است که به آفتی برای تولیدکننده و مصرف کننده تبدیل شده است.

سینکی تصریح کرد: متاسفانه به گفته های کارشناسی توجه کافی نمی شود.

او با تاکید بر آسیب قاچاق بر اقتصاد گفت: مبارزه با قاچاق نیاز به اصلاح سیاست های اقتصادی دارد که اصناف در این بخش نقش پررنگی را در شبکه توزیع ایفا می کنند.

سینکی گفت: چگونگی حمایت از تولید فقط در نرخ تسهیلات خلاصه نمی شود و اصناف باید به دنبال شرایط بهتر باشند.

او گفت: در شرایط امروز باید اصناف از ابزارهای نوین بهره مند شوند و سه میلیون واحد صنفی باید به ابزار روز مجهز شوند .چرا که در چند سال آینده شبکه های سنتی پاسخگوی نیازهای جامعه نخواهد بود.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: در غیر این صورت اصناف با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد. چرا که ۱۷.۵ درصد از تولید ناخالص ملی در دست اصناف است که این رقم کمی نیست.

او با اشاره به لزوم ارتقای آموزش اصناف گفت: اگر به این موضوع توجه نشود در سال های آتی با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

سینکی تصریح کرد: چگونگی نوین سازی نظام توزیع نیز باید در اولویت قرار بگیرد.

او با اشاره به بازرسی های انجام شده توسط اصناف گفت :در بازرسی باید به دنبال بازرسی حرفه ای باشیم نه بازرسی های عمومی.البته اگرچه انتقادی به عدم تخصیص بودجه بازرسی انجام شده اما دولت در اختصاص بودجه به طور کلی با مشکل مواجه شده و این مختص اصناف نیست.


402

کد خبر: 870694

وب گردی

وب گردی