هرمزگان آماده کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور

استاندار هرمزگان از آمادگی مردم و مسئولان هرمزگان برای ارائه هر نوع کمکی به زلزله زدگان غرب کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،فریدون همتی استاندار هرمزگان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران هرمزگان گفت: آمادگی هرمزگان برای کمک رسانی طی نامه ای به استاندار کرمانشاه اعلام شده است.

وی افزود: حوادثی مانند زلزله و سیل غیرقابل پیش بینی هستند و استان ها برای شرایط این چنینی باید با هماهنگی آماده کمک رسانی و کمک گرفتن از همدیگر باشند.

همتی گفت: مسئولان استانی باید با برگزاری مانورها و آموزش همگانی خود را برای هر نوع حادثه پیش بینی نشده مانند زلزله، سیل و یا سونامی آماده کنند.

وی افزود: فرمانداران باید هماهنگی و سازماندهی و آموزش دهیاران، شوراها و نیروهای مردمی را مد نظر داشته باشند.

استاندار هرمزگان افزود: بانک اطلاعات وضعیت استان نیز باید همواره به روز و در دسترس باشد و در ساخت و سازها قوانین ایمنی رعایت شود.

استاندار هرمزگان گفت: هدف از تشکیل این جلسه بررسی آمادگی دستگاه ها و نیازهای دستگاه بود تا هماهنگی و آمادگی برای مواقع بحرانی افزایش یابد.
همتی افزود: صدا وسیما باید در مواقع بحرانی آماده اطلاع رسانی و آرام سازی وضعیت باشد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس گفت: صداوسیمای مرکز خلیج فارس بدنبال حادثه زلزله دیشب کرمانشاه سریعا اطلاع رسانی کرد و در بخش های خبری صدا و سیما به رفع نگرانی مردم پرداخت.

مهران جلایی افزود: یکی از نکاتی که مدیران استان باید مورد توجه قرار دهند لزوم آمادگی برای اطلاع رسانی و مصاحبه های خبری در مواقع وقوع بحران ها است تا مردمی که معمولا به سراغ رادیو و تلویزیون می روند از وضعیت و اطلاعات لازم آگاهی یابند.

وی گفت: صداو سیمای مرکز خلیج فارس آماده همکاری با دستگاه های اجرایی استان برای ارائه هر نوع آموزش همگانی و اطلاع رسانی های لازم است.

علیرضا صفا مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال تا کنون 206 زمین لرزه بزرگ و کوچک در استان به وقوع پیوسته که این مسئله لزوم آمدگی برای وقوع هر نوع بحرانی در استان را می رساند.

علی اعمی مدیرکل هلال احمر استان نیز در این جلسه گفت: هلال احمر هرمزگان با هزار و 483 نفر نیرو در 278 تیم مختلف آماده امداد رسانی در شرایط بحرانی است.

وی افزود: پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم برای زلزله زدگان استان کرمانشاه در سراسر استان آماده دریافت کمک ها است و مردم همچنین می توانند از طریق شماره حساب 99999 و سامانه ستاره 724 مربع به زلزله زدگان کمک کنند.

لزوم نظارت فنی بر ساخت و سازهای روستایی، نوسازی و مجهز کردن آتش نشانی های استان، مقاوم سازی و نوسازی 1598 کلاس درس ناایمن ، تامین آمبولانس دریایی و بالگرد برای امداد و نجات از دیگر مصوبات و موضوعات این نشست بود.

902/900

کد خبر: 870716

وب گردی

وب گردی