آمادگی شهرداری برای ارسال کمک‌های بیشتر به مناطق زلزله زده

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از آمادگی شهرداری برای ارسال کمک‌های بیشتر به مناطق زلزله زده در صورت موافقت شورای شهر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، امین عارف‌نیا صبح امروز با حضور در جلسه شورای شهر تهران گزارشی را از آخرین وضعیت کمک رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارائه کرد و گفت: حادثه تلخ کرمانشاه را به همه مردم ایران و به ویژه غرب کشور تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه روز گذشته شهردار تهران در آغازین ساعات کاری خود در ستاد فرماندهی و مدیریت بحران شهرداری تهران حاضر شد و با شهردار و استاندار کرمانشاه و همچنین شهردار سرپل ذهاب تماس تلفنی گرفت و در جریان حجم خسارات قرار گرفت.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس گزارش مسئولان کرمانشاه شهردار تهران دستوراتی را برای تأمین اقلام صادر کرد، گفت: یک تیم مدیریت بحران متشکل از رئیس سازمان مدیریت بحران، کارشناسان شهر سالم، پسماند، مرکز ارتباطات و ... در قالب هیاتی به کرمانشاه اعزام شده و در شهرداری سرپل ذهاب مستقر شدند و بر اساس امکاناتی که با خود بردند مسئولیت‌هایی را در راستای حل مشکل زلزله زدگان تقبل کردند.

وی با بیان اینکه دو تریلر آب معدنی، چهار دستگاه آمبولانس شهر سالم، دو کانتینر مواد غذایی، 10 آمبولانس بهشت زهرا، چهار بیل مکانیکی، 12 کمپرسی، 60 هزار پتو، 100 هزار بسته نان، 20 هزار بسته خرما و 100 هزار چادر هشت نفره به منطقه اعزام شد، گفت: همچنین 160 چشمه سرویس بهداشتی که برای پوشش اربعین در پایانه مرزی مستقر بود به شهرهای زلزله زده ارسال شد و دارو ، سرم، آنتی بیوتیک و ... نیز به منطقه زلزله زده ارسال شده است.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان بسیج شهرداری حسب دستور مقام معظم رهبری نیز اعلام آمادگی کرده که به منطقه برود، گفت: همچنین 110 اکیپ خودروهای امدادی 137، اکیپ آتش نشانی و چهار عدد بابکت به منطقه اعزام شده است.

وی با بیان اینکه در تماس تلفنی وزیر بهداشت با نجفی عنوان شد که کمک‌های مردم تهران بیش از هر کمکی به منطقه زلزله زده وارد شده است، گفت: استاندار کرمانشاه، شهردار کرمانشاه و معاون استاندار ضمن تماس‌های جداگانه از اقدامات شهرداری تهران که پیش از هر نهاد دیگری وارد منطقه شده بود تشکر کردند.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پایان افزود: شهرداری تهران آماده است که در صورت نیاز و در صورت صلاحدید شورای شهر محموله‌های امدادی دیگری را به منطقه اعزام کند.

حضور عارف نیا و ارائه گزارش عملکرد شهرداری در زلزله کرمانشاه موجب انتقاد علیخانی نیز شد. به گونه‌ای که وی گفت: شأن شورا را رعایت کنید چرا که معاون شهردار و نه مدیر روابط عمومی باید برای ارائه گزارش به صحن بیاید.

همچنین حجت نظری نیز گفت:‌ طبق ماده 18 آئین نامه داخلی شورا، هر گونه اقدام در شورا باید در دستور جلسه اعلام شود نه اینکه با حضور در جلسه شورا متوجه شویم که قرار است اتفاقی بیفتد.

در ادامه حسن رسولی نیز در پاسخ به انتقادات، گفت: در سلسله مراتب اداری روسای مراکز هم رده معاونین شهردار هستند و حالا حضور عارف‌نیا مدیر روابط عمومی شورا نیز در جایگاه معاونین شهردار است.

به گزارش ایسنا، همچنین محسن هاشمی نیز با بیان اینکه زلزله خبر نمی‌کند و باید همه اعضای شورا و مردم نیز از ریز اقدامات شهرداری باخبر شوند، گفت: با خبرید که در جلسه صبحانه کاری امروز با نجفی که در خصوص مسائل مختلف از جمله زلزله کرمانشاه صحبت شد، مقرر شد که یکی از مسئولین شهرداری گزارشی از اقدامات ارائه کنند و این تصمیم دیرهنگام گرفته شد و امکان آنکه در دستور گنجانده شود وجود نداشت.
706

کد خبر: 870753

وب گردی

وب گردی