برای استکبارستیزی باید از نهادهای انقلابی حمایت کنیم/بیش از حد به آژانس انرژی اتمی اطلاعات می دهیم

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: دشمن نهادهای انقلابی و ارکان اصلی انقلاب را هدف قرار داده و ما اگر بخواهیم امروز استکبارستیزی داشته باشیم باید ببینیم دشمن چه جاهایی را هدف قرار داده و ما از همانها حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، فریدون عباسی در همایش «تجربه اعتماد» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد، گفت: برای استکبارستیزی حتماً باید به بحث مهاجرت نخبگان توجه شود. مهاجرت فکر و نخبگان با استکبارستیزی منافات دارد.

وی در ادامه این همایش که مناسبت هفته استکبارستیزی برگزار شد، ادامه داد: برخی در روزی که مختص مبارزه با استکبار است به مبارزه با جمهوری اسلامی می پردازند، پیشنهاد ما این است که روز استکبارستیزی را به نام خودشان مصادره نکنند و اگر می خواهند به مبارزه با جمهوری اسلامی بپردازند حداقل یک روز دیگر را انتخاب کنند.

عباسی تصریح کرد: پیروزی انقلاب مرهون رهبری امام خمینی(ره) است، در زمان انقلاب برخی دچار تردید شده بودند، در زمان جنگ هم همینطور بود ولی امام پاسخ محکمی به آنهایی که دچار تردید شده بودند، دادند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزود: متاسفانه عده‌ای امروز جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کنند، مثلاً می‌بینیم از آمریکا دیگر به عنوان ظالم نام نمی‌برند و سعی در بزک چهره آمریکا دارند.

عباسی اظهار داشت: نباید فکر کنیم ترامپ دیوانه است و همین طور بی دلیل رئیس‌جمهور آمریکا شده است، آمریکا برای خود راهبردی دارد و طبق آن عمل می کند، این ساده لوحی است که فکر کنیم همه تقصیرها گردن ترامپ است، ممکن است در آمریکا روش ها متفاوت باشد، ولی در اصل دشمنی هیچ اختلاف نظری بین آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: در زمان جنگ هم برخی‌ها دچار تردید شدند و می گفتند یا آتش بس را بپذیریم یا مذاکره کنیم که امام خمینی پاسخ آنها را هم دادند. این تردیدها امروز در مسائل هسته‌ای و موشکی هم وجود دارد.

رییس سابق سازمان انرژی اتمی در ادامه ضمن انتقاد از روند مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: وقتی به آنها می‌گفتیم این مسیر اشتباه است گوش نمی دادند ولی وقتی با مشکل روبرو شدند خواستند مشکلات را گردن دیگران بیاندازند.

وی گفت: دشمن نهادهای انقلابی و ارکان اصلی انقلاب را هدف قرار داده و ما اگر بخواهیم امروز استکبارستیزی داشته باشیم باید ببینیم دشمن چه جاهایی را هدف قرار داده و ما از همانها حمایت کنیم.

عباسی افزود: استکبارستیزی علم و فناوری نیار دارد، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید باید در این رابطه تلاش کند و باید با هزینه کم محصول استراتژیک تولید کند، باید به فکر مشکلات جامعه باشد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود به موضوع معرفی وزیر علوم پس از گذشت چند ماه از تشکیل دولت اشاره کرد و گفت: چرا باید وزارت علوم مدتها در بلاتکلیفی بماند؟ چرا به آموزش عالی کشور اهمیت داده نمی شود و وزیر علوم باید آخرین وزیری باشد که معرفی می شود؟ البته دولت در دوره قبل هم چنین برخوردی با وزارت علوم کرد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: چرا باید در زمان کسانی به دنبال اسلام رحمانی هستند و اسلام ناب محمدی را کنار می گذارند وزارت علوم روی هوا باشد آن هم وزارتخانه ای که نقش راهبری دارد سوال این است که چرا در جامعه ما به دانشگاه که مبدا تحولات است اهمیت نمی دهیم.

عباسی در ادامه به نقش خواص در مذاکرات اشاره کرد و تصریح کرد: نقش خواص و تردید باعث شد تا برجام ظرف بیست دقیقه در مجلس تصویب شود، اینها چیزهایی است که باید مراقب آن باشیم.

وی افزود: دولت بیشتر به فروش نفت معتقد است و متاسفانه بیشتر تحقیقات علمی هم تعطیل شده است، دولت هم فقط بدنبال آن است که از خارج وارد کنیم و نگران مهاجرت نخبگان و فکر هم نیست.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: اینکه می گویند قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران از زمان دولت احمدی نژاد شروع شد، درست نیست و زمینه‌های صدور این قطعنامه ها از زمان دولت اصلاحات فراهم شد.

وی در ادامه در خصوص سوال دیگری در خصوص نصب دوربین در تاسیسات هسته‌ای ایران تصریح کرد: این مسائل وجود داشته ولی آنچه مهم است این است که امروز داریم بیش از حد به آژانس انرژی اتمی اطلاعات می دهیم، این اشتباه است و جلوی آن را بگیریم.

عباسی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری افزود: متاسفانه امروز حمایت آنچنانی از رشته های هسته ای نمی شود و برای رشته‌های هسته‌ای پولی هزینه نمی شود البته برای همه رشته ها همین گونه است ولی برای هسته ای بیشتر.

وی ادامه داد: امروز دانشجو وقتی می بیند مثلا در رشته برق رتبه نیاورده هسته‌ای را انتخاب می‌کند، حال چگونه می شود در این دانشجو انگیزه ایجاد کرد، حتی اگر انگیزه هم ایجاد شود آیا در آینده سازمان انرژی اتمی آنها را استخدام می کند؟

عباسی در ادامه گفت: وقتی دولت برنامه ای برای صنعت هسته‌ای نداشته باشد مسلما مشکلاتی پیش خواهد آمد، متاسفانه امروز ضربه‌ای جدی به صنعت هسته‌ای وارد شده و اگر تفکر کنونی ادامه پیدا کند، با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: 150 ایراد در قرارداد نفتی IPC وجود داشت، آیا در وزارت نفت یک حقوق دان وجود نداشت که این ایرادات را پیدا کند.
عباسی در خاتمه گفت: دانشجویان از اساتید خود بخواهند وارد سپاه، ارتش و وزارت دفاع شوند و از آنها و از هرجا که دشمن آن را تضعیف می کند حمایت کنند.

عباسی افزود: دانشجو و دانش آموز سرمایه‌ها و از منابع قدرت کشور هستند با این وجود هم جمهوری اسلامی و هم دشمنان بر این دو قشر تمرکز دارند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: مهاجرت جوانان و قشر تحصیلکرده بیانگر موفقیت نظام آموزش در کشورمان است و معنایش این است که ما می توانیم مشکلات کشورهای دیگر را حل کنیم و البته جذب جوانان و نخبگان هدف دشمن است چون نخبگان را بدون صرف هزینه ای در راستای رفع مشکلات خود به کار می گیرد. در هر حال خروج ژن هوشمند از کشور با استکبارستیزی منافات دارد.

وی افزود: در حوزه علوم انسانی ما مبانی غربی را پذیرفته ایم و اینجاست که بحث کوروش و پاسارگارد از دل مباحث بیرون می آید. در هر حال اگر در جایی بتون ریخته می شود این زمینه فکری دارد. اگر آقایان بدانند که راکتور چقدر می توانست از خروج مغزها جلوگیری کند نمی گفند که راکتور اراک روغن ریخته است که نذر امامزاده شده است.

منبع : فارس

کد خبر: 870793

وب گردی

وب گردی